ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

وزیر ارتباطات: ۹۵ درصد روستاهای سیستان و بلوچستان تلفن ندارند

وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات گفت: ۹۵ درصد از ۵۰۰۰ روستای سیستان و بلوچستان ارتباط کامل مخابراتی نظیر تلفن ثابت، همراه و اینترنت ندارند و این وضعیت غیر قابل قبول است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدجواد آذری جهرمی در نشست شورای اداری و معتمدان شهرستان چابهار افزود: تا پایان سالجاری این پنج درصد ارتباط به ۲۵ درصد می رسد و برای ۱۴ درصد مناطق فاقد ارتباط سیستان و بلوچستان نیز اقدامات لازم انجام خواهد شد تا حداقل یک ارتباط داشته باشند.

جهرمی با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان ۵۰۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که ۹۵ درصد از آنها از ارتباط کامل مخابراتی نظیر تلفن، همراه و اینترنت محروم هستند خاطرنشان کرد: از مجموع روستاهایی که ارتباط مخابراتی دارند ۳۴ درصد ۲ سرویسه، ۵۸ درصد تک سرویسه و ۱۴درصد هیچ گونه راه ارتباطی ندارند.

همچنین بخوانید

وزیر ارتباطات بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان منطقه ای است که به دلیل پراکندگی از بسیاری از امکانات بی بهره است و باید برای سرمایه گذاری در این استان شرایط فراهم شود که در حال حاضر دولت بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان و بخش خصوصی ۱۳۲ میلیارد تومان در بحث ارتباطات در این استان سرمایه گذاری انجام داده اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه فیبرنوری زمینی یکی از نیازهای سیستان و بلوچستان است تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان بیش از ۴۷۰۰ کیلومتر جاده داریم که ۱۴۰۰ کیلومترآن فاقد پوشش ارتباطی است.جای تاسف است که جاده های سیستان و بلوچستان فاقد ارتباط باشند و نتوان حوادث از جمله تصادفات را اعلام کرد.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: ۷۵۰ کیلومتر فیبر نوری در سال جاری در سیستان و بلوچستان کار شده است همچنین حدود ۳۳۰ دکل مخابراتی در این استان نوسازی و یا جدید ساخته شده تا پوشش خدمات افزایش پیدا کند. تا ۱۰ روز آینده نیز مشکل اینترنت مرز ریمدان چابهار رفع می‌شود تا شاهد تحول در این منطقه باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در بخش زیرساخت های مخابراتی، خرابی ها در سیستان و بلوچستان بالاست که باید تدابیر ویژه‌ای در این زمینه اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: به طور هفتگی مسائل و مشکلات سیستان و بلوچستان را پیگیری خواهیم کرد .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مردم سیستان و بلوچستان با ریزگردها، تغییر اقلیم، توفان ها، گرد و خاک مواجه و در رنج و مصیبت هستند که نیاز است مسئولان همراهی بیشتری با این مردم داشته باشند.
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا