بانک و بیمهبیمه

انتقاد از مقدار بیمه تعیین شده برای خروج آثار تاریخی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مصوبه دولت درخصوص خروج تعدادی از آثار تاریخی ایرانی برای حضور در نمایشگاهی در آلمان را دارای ایرادات متعدد دانست و از بیمه ۲۰۰ یورویی برای آثاری با ارزش تقریبی ۷ هزار یورویی انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پروانه سلحشوری با اشاره به خروج ۴۴۶ قلم از آثار تاریخی و هنری از کشور در قالب برگزاری نمایشگاهی در آلمان، گفت: اختصاص تنها ۲۰۰ یورو به بیمه اشیاء تاریخی مذکور در حالی که برخی ۵ تا ۷هزار یورو ارزشگذاری شده‌اند، همچنین استفاده از کلمه «موقت» در رابطه با مدت زمان خروج آنها درحالی که مشخص نیست، این مدت زمان از یک هفته تا چند ماه است، از جمله ایرادات وارده به این مصوبه هیات دولت است.

همچنین بخوانید

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: جای تعجب است اقلام تاریخی چندهزار ساله فقط ۲۰۰ یورو بیمه شده‌اند درحالی این میزان بیمه برای آثار معاصر هم نامتعارف است.

وی درحالی که معتقد است باید جلوی خروج این آثار را گرفت، از برگزاری نشست با رئیس موزه‌‎های کشور و دیگر مسئولان مربوطه در روزهای پیش‌رو خبر داد و اضافه کرد: مسئولانی که رای به خروج این آثار ارزشمند از کشور داده‌اند باید ضرورت حضور آثار ایرانی با این شرایط غیراستاندارد در نمایشگاه آلمان را توضیح دهند.

سلحشوری با بیان اینکه دعوت از اروپاییان به ایران و نمایش آثار باستانی در داخل کشور به مراتب تاثیرات عمیق‌تری خواهد داشت، افزود: خبر خروج این تعداد آثار به شکل غیرایمن و غیراستاندارد بسیار نگران کننده است و شائبه‌های زیادی را به ذهن متبادر می‌کند لذا در صورت حضور ایران در این نمایشگاه و وقوع هر نوع اتفاق ناگوار، دولت در شرایط سختی قرار خواهد گرفت.

هیأت وزیران دولت یازدهم در جلسه هشتم اسفند با پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی مبنی بر خروج ۴۴۶ قلم از آثار تاریخی و هنری جهت برگزاری نمایشگاهی با نام «ایران؛ فرهنگ کهن بین آب و بیابان» در شهر بن آلمان موافقت کرده است.


منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا