امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

باغات پسته جوان سازی میشوند

مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی از جوان سازی باغات پسته در سال جاری با اجرای طرح سرشاخه کاری خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما؛​­ شکراله حاجی وند ­­با اشاره به اینکه این طرح سبب بهره وری تولیدات باغات می شود افزود: ۹۰۰ هزار هکتار باغات کشور نیازمند اصلاح و نوسازی است که امسال ۱۰۰ هزار هکتار آن انجام خواهد شد.

وی مدیریت و اصلاح سیستم های آبیاری و جوان سازی باغات و پیوند را­ بخشی ­از اجرای طرح اصلاح و نوسازی باغات دانست و گفت: این طرح در باغات با ارقام تجاری انجام خواهد شد که با عملیاتی شدن آن نوع رقم تغییر کرده و عملکرد، کیفیت و کمیت آن افزایش خواهد یافت.

مدیرکل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در این روش باغات قدیمی اصلاح خواهد­شد ادامه داد: باغات کشور قبل از سال ۹۵ حدود ۲.۸ هکتار ­و­ در سال ۹۶ به ۲.۹ هکتار رسیده است؛​​­ در این سالها حجم تولید نیز افزایش داشته به طوریکه ­از ۲۱ میلیون تن به ۲۲ میلیون­ رشد داشته است.

حاجی وند حجم صادرات را نیز در سال ۹۶ نسبت به سال­ ۹۷ با رشد ۵ درصدی از نظر ارزشی همراه دانست و افزود: از نظر وزنی هم­­۲۷ درصد رشد،​ در حجم صادرات محصولات باغی اتفاق افتاده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا