ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

قول وزیر ارتباطات برای تلفن دار کردن ۵۰۰ روستای سیستان و بلوچستان تا پایان سال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان سال جاری ۵۰۰ روستا در استان از خدمات اینترنت و تلفن ثابت بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه شورای اداری شهرستان خاش اظهار کرد: واگذاری افزون بر ۲۰۰۰ اشتراک تلفن ثابت در استان سیستان و بلوچستان و ایجاد افزون بر ۲۷۰۰ زیرساخت در استان در اولویت کاری وزارتخانه است که بخشی از کار انجام شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت خطوط و شبکه اینترنت در مرکز و شمال استان نسبت به جنوب مطلوب‌تر است، افزود: دولت تلاش می‌کند تا با فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم به مردم خدمات ارائه دهد. بخشی از اقدامات حوزه ارتباطات و فناوری در این استان انجام شده که بطور کلی رضایت بخش و مطلوب نیست و تلاش برای ارتقاء سطح کیفیت ارائه خدمات شبکه و اینترنت در این استان ادامه دارد.

همچنین بخوانید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان به ویژه حوزه انتخابیه خاش به دلیل گستردگی نیازمند اعتبارات کلان برای فراهم ساختن زیرساخت‌های ارتباطی است.

علی کرد، نماینده خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از حضور چند باره و سفر دو روزه وزیر ارتباطات به سیستان و بلوچستان گفت: در خاش کمبود زیرساختها را در حوزه های مختلف ارتباطی خاش و حوزه انتخابیه را شاهد هستیم. تقویت ارتباطات تلفن همراه و اینترنت در خاش و مناطق کوهستانی و صعب العبور خاش و حوزه انتخابیه را از وزیر درخواست می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات پیش از این گفته بود: ۹۵ درصد از ۵۰۰۰ روستای سیستان و بلوچستان ارتباط کامل مخابراتی نظیر تلفن ثابت، همراه و اینترنت ندارند و این وضعیت غیر قابل قبول است.

محمدجواد آذری جهرمی در نشست شورای اداری و معتمدان شهرستان چابهار افزوده بود: تا پایان سالجاری این پنج درصد ارتباط به ۲۵ درصد می رسد و برای ۱۴ درصد مناطق فاقد ارتباط سیستان و بلوچستان نیز اقدامات لازم انجام خواهد شد تا حداقل یک ارتباط داشته باشند.

جهرمی خاطرنشان کرده بود: از مجموع روستاهایی که ارتباط مخابراتی دارند ۳۴ درصد ۲ سرویسه، ۵۸ درصد تک سرویسه و ۱۴درصد هیچ گونه راه ارتباطی ندارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه فیبرنوری زمینی یکی از نیازهای سیستان و بلوچستان است تصریح کرده بود: در سیستان و بلوچستان بیش از ۴۷۰۰ کیلومتر جاده داریم که ۱۴۰۰ کیلومترآن فاقد پوشش ارتباطی است.جای تاسف است که جاده های سیستان و بلوچستان فاقد ارتباط باشند و نتوان حوادث از جمله تصادفات را اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا