خودروصنعت، معدن، تجارت

شورای رقابت، شورای خودروسازان است

به گزتارش یکی از ماموریت‌های اصلی شورای رقابت مبارزه با ایجاد انحصار است اما با اقدام اخیر این شورا و موافقت با افزایش قیمت خودرو، برخی کارشناسان عملکرد ضد انحصاری این شورا را زیر سئوال برده‌اند.

در این رابطه یک منتقد صنعت خودرو به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: متاسفانه شورای رقابت به شورایی برای توجیه اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو تبدیل شده است.

“علی خاکساری” با بیان اینکه وزارت صنعت عملا به دنبال تامین منافع دو خودروساز بزرگ کشور است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که منافع فعالیت دو خودروساز بزرگ نه به اقتصاد کشور و مردم بلکه به گروهی خاص می‌رسد.

وی ادامه داد: وزارت صنعت و شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو با هم هماهنگ هستند و این شورا هر آنچه از سوی وزارت صنعت اعلام می‌شود را تصویب می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: اخبار منتشره در رسانه‌ها درباره تقابل بین وزارت صنعت و شورای رقابت و نامه‌های انتقادی وزیر صنعت به این شورا نیز جنگ زرگری است و برای آن است که مردم تصور کنند شورای رقابت حافظ منافع آن‌ها است.

خاکساری با بیان اینکه در شورای رقابت دور هم می‌نشینند و منافع دو خودروساز بزرگ را تامین می‌کنند، مدعی شد که مصوبات شورای رقابت در زمینه تعیین قیمت خودرو از پیش تعیین شده است و شورا تنها جنبه قانونی به آن می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: البته خوشبختانه مصرف‌کنندگان به این بازی خودروسازان و شورای رقابت آگاه شده‌اند و دیگر واکنشی به مصوبات شورای رقابت در زمینه افزایش قیمت خودرو نشان نمی‌دهند.

به گزارش ایسنا، اخیرا رئیس شورای رقابت از افزایش ۱.۸ درصدی محصولات ایران خودرو و ۰.۴ درصدی محصولات سایپا خبر داد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا