بانک و بیمهطلا و ارز

لاریجانی: بازار ثانویه ارز نابسامان نیست

رئیس مجلس گفت: برای مبنا قرار گرفتن استفاده بیشتر از توان داخلی نیاز به هم نوایی و هم افزایی همه از جمله سه قوه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، دکتر علی لاریجانی در حاشیه پنجمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان که صبح امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود : امروز مباحث جامعی در مورد وضعیت کشورمان از ابعاد مختلف منطقه ای، بین المللی، امنیت داخلی، اقتصادی و البته اقداماتی که مجلس شورای اسلامی و سران قوا، انجام داده اند و همچنین دورنمایی از آینده کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید اذعان کرد که بخشی از شرایط اقتصادی کشور متاثر از اقدامات بین المللی بوده، البته بخش داخلی نیز در حوزه بسیار تأثیرگذار است که این مسائل سبب شده مشکلات مزمن از حیث اقتصادی به وجود بیاید.
وی افزود: همچنین دورنمای آینده کشور مبنی بر نظر رهبر معظم انقلاب که می فرمایند باید بر روی توان داخلی بیشتر توجه شود و مبنا و استراتژی کار قوای مختلف قرار بگیرد، نیاز به هم نوایی و هم افزایی همه است.
دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه قوانینی وجود دارد که می تواند امور را تسریع کند اما نیاز به اجرای به موقع دارد، ادامه داد: اگر نیاز به تغییر برخی مقررات نیز باشد می توان آنها را پیگیری کرد. بر همین اساس در نشست امروز با اعضای مجلس خبرگان رهبری اقدامات مختلف مجلس در حوزه تقنین مانند ایجاد سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی یا انجام امور مرتبط با معیشت مردم، برای اعضای مجلس خبرگان رهبری توضیح داده شد.
وی درخصوص سفر دو روزه خود به روسیه نیز گفت: چندی پیش با رئیس دومای روسیه توافق کردیم کمیسیون مشترک پارلمانی بین دو کشور ایجاد شود تا پروژه هایی که برای اجرای آنها تصمیم گیری شده، مورد حمایت قرار گیرد.بر این اساس سازوکاری در نظر گرفته شده که این سفر مربوط به آن محسوب می شود، همچنین بتوانیم با پیگیری کارهای بین دو کشور توسعه اقتصادی را دنبال کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص اقدامات شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه نیز افزود: ۸ الی ۹ مصوبه در شورای مذکور ابلاغ شده است که واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی از جمله آن محسوب می شود.
وی درخصوص نابسامانی در بازار ارز نیز خاطرنشان کرد: بازار ثانویه نابسامان نیست و کنترل شده است، لذا حجم زیاد مبادلات نیز در این بازار انجام می شود؛ در این بین بازار بیرونی که رسانه ها بیشتر به آن می پردازند، دارای حجم مبادله کمی است اما اصل مبادلات در بازار ثانویه است که برای نابسامانی های این حوزه نیز باید با وزرا جلساتی را برگزار کنیم.

همچنین بخوانید
منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا