بین الملل

هوش مصنوعی به اندازه کشف موتور بخار بر اقتصاد جهان تاثیر می‌گذارد

مطالعه جدیدی که توسط موسسه تحقیقات بین‌المللی مک‌کینزی گلوبال انجام شده است، نشان می‌دهد که هوش مصنوعی حداقل در دهه آینده می‌تواند رشد اقتصاد سالانه را ۱.۲ درصد تقویت کند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، مطالعه جدیدی که توسط موسسه تحقیقات بین‌المللی مک‌کینزی گلوبال انجام شده است، نشان می‌دهد که هوش مصنوعی حداقل در دهه آینده می‌تواند رشد اقتصاد سالانه را ۱.۲ درصد تقویت کند.

طبق مدل شبیه‌سازی شده در این مطالعه حدود ۷۰ درصد شرکت‌های دنیا تا سال ۲۰۳۰ حداقل یک نوع از هوش مصنوعی را به کار خواهند گرفت. مطالعات مک‌کینزی نشان می‌دهد، در کل در طول دهه آینده هوش مصنوعی ۱۳ تریلیون دلار را به فعالیت‌های اقتصادی جهانی اضافه خواهد کرد و تاثیر آن را می‌توان با رشد اقتصادی‌ای مقایسه کرد که با کشف موتور بخار در جهان ایجاد شد.

کشورهایی که به عنوان پیشتازان هوش‌مصنوعی در جهان شناخته می‌شوند، می‌توانند از افزایش ۲۰ الی ۲۵ درصدی سود اقتصادی خود نسبت به شرایط فعلی، بهره‌مند شوند. در این گزارش اشاره شده است که در حال حاضر اغلب کشورهای ممتاز در هوش مصنوعی، کشورهایی توسعه یافته هستند و ممکن است اقتصادهای در حال ظهور هرگز نتوانند در این زمینه به پای این کشورها برسند و از منافع هوش‌مصنوعی در این سطح استفاده کنند.

دو اقتصاد بزرگ جهان، چین و آمریکا، هردو در حال مسابقه برای سرمایه‌گذاری سنگین در هوش مصنوعی هستند. چین به هوش‌مصنوعی به عنوان بخشی از برنامه توسعه ۵ ساله خود که تا سال ۲۰۲۰ به طول می‌انجامد، اولویت داده است و در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ به رهبر جهان در این تکنولوژی تبدیل شود.

جئونگمین سئونگ، یکی از مولفان این گزارش و یکی از تحلیل‌گران ارشد مک‌کینزی گلوبال در شانگهای، به سی‌ان‌بی‌سی گفت: بدون هوش مصنوعی، ممکن است چین برای رسیدن به نرخ هدف رشد اقتصادی خود با مشکل مواجه شود.

او ادامه داد: هوش‌مصنوعی می‌تواند تاثیر بزرگی بر فروش و بازاریابی بگذارد که می‌تواند باعث تقویت مصرف شود.

او همچنین پیش‌بینی کرد هوش‌مصنوعی بازگشت سود قابل‌توجهی برای زنجیره تولید و عرضه شرکت‌ها به همراه بیاورد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا