بورسبورس اوراق

«پاکشو» افزایش نرخ داد/ پرواز شاخص راه را بر بسیاری از نمادها بست

در سومین روز از هفته جاری شاهد توقف تعداد زیادی از نمادهای بورسی و فرابورسی به دلیل افزایش مداوم قیمت بودیم. طی این روز ۴۳ نماد متوقف و ۳۷ نماد بازگشایی شدند که این تعداد نسبت به روزهای گذشته افزایش کم سابقه‌ای را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نوزدهمین روز از شهریور ماه امسال بازار سرمایه کشور روز خوبی را پشت سرگذاشت در این روز رونق ادامه‌دار بورس تهران شاخص را ۴۷۶۴ واهد دیگر به بالا برد که رشدی معادل ۳.۳۵ درصد طی یک روز را نشان می دهد که ناشی از عوامل متعددی همچون عقب ماندگی شاخص بورس نسبت به سایر بازارها و عوامل بسیار دیگر بود. همزمان با این رشد، پیام های ناظران بورس و فرابورس نیز از افزایش کمی چشمگیری برخوردار بود به طوری که بیشتر توقف‌ها و بازگشایی‌ها در این روز ناشی از نوسان‌های ادامه دار قیمتی طی روزهای گذشته بود.

بورس:

  • «پاکشو» افزایش نرخ داد: نماد معاملاتی شرکت گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص افزایش نرخ محصولات، متوقف شد. نرخ فروش محصولات نهایی داخلی شرکت به میزان ۱۸ الی ۲۵درصد افزایش خواهد یافت،لازم به ذکر است نرخ قبلی و جدید ارئه شده بر اساس میانگین نرخ فروش محصولات داخلی به شرح فوق ، محاسبه شده است.

فرابورس:

همچنین بخوانید
  • «خودکفا» و پروژه مشارکت در ساخت: نماد معاملاتی شرکت اقتصادی و خودکفائی آزادگان (خودکفا) به دلیل لزوم ارائه توضیحات در خصوص فراخوان مشارکت در ساخت، به منظور احداث پروژه اقدسیه با کاربری تجاری ، مسکونی و اداری به مساحت ۴۶۰۲ متر مربع، متوقف شد.
  • «بالاس» برنده مناقصه شد: نماد معاملاتی شرکت مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن (بالاس) به دلیل افشای اطلاعات در خصوص برنده شدن در مناقصه شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور، متوقف شد. این مناقصه که با موضوع «تهیه، حمل و دپوی ۲۰۰ هزار متر مکعب بالاست جهت استفاده در خط دوم محور راه آهن، میانه – بستان آباد – تبریز» برگزار شده بود ارزش برآوردی حدود یک میلیارد و صد میلیون تومان داشته و مدت زمان براوردی ان یک سال خواهد بود. لازم به ذکر است که شرکت آثار سود و زیانی قرار داد فوق را ئر گزارش تفسیری خود اعمال خواهد کرد.
  • «پخش» زمین فروخت: نماد معاملاتی (پخش) متعلق به شرکت پخش البرز، به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص مزایده عمومی به منظور فروش ملک مازاد متعلق به شرکت واقع در استان تهران به متراژ۵۰۰۰ مترمربع، متوقف شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت فروش ملک متعلق به شرکت واقع در استان تهران به متراژ ۵۰۰۰ متر مربع به قیمت پایه مزایده  دو میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان و مبلغ سپرده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صورت چک تضمینی در وجه شرکت پخش البرز، انجام شده است.خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصادآنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا