خودروصنعتصنعت، معدن، تجارتصوت

قیمت تایر تغییر نکرده است

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: هیچ تغییر قیمتی توسط تایرسازان از ابتدای سال جاری تاکنون در کشور اعمال نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مصطفی تنها در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: ابتدای سال جاری ۳,۶ درصد به صنعت تایر اجازه افزایش قیمت دادند ولی تا این لحظه تغییری در قیمت ها مصوب صورت نگرفته و دلیلی بر افزایش قیمت در بازار نیست.

وی همچنین اظهارداشت: شنیده ها حاکی از اینکه برخی از فروشندگان ۶۰ تا ۷۰ درصد تایرها را گران از قیمت مصوبه به مصرف کنندگان عرضه می کند که این جزء فرصت طلبی نمی تواند چیز دیگری باشد.

همچنین بخوانید

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران ضمن اشاره به اینکه تایر سازان کشور با تمام توان در حال تولید هستند، گفت: مشکل اصلی این صنعت همانند سایر صنایع تامین مواد اولیه است.

وی افزود: تامین مواد اولیه امروز به سختی صورت می گیرد به خصوص با تغییرات مداومی که سیاست های ارزی کشور در مدت شش ماهه گذشته داشته است.

تنها تصریح کرد: تولید صنعت تایر ایران طی چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده ولی در مرداد ماه به دلیل بروز مشکلاتی همچون تامین ارز برای واردات مواد اولیه با افت تولید مواجه شد.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: خوشبختانه دولت طی سه تا چهار هفته اخیر ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای تامین مواد اولیه صنایع تایر اختصاص داده و این مشکل تا حدودی برطرف شده است.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران در ادامه یادآورشد: در حال حاضر عمده تایرهای پر مصرف کشور توسط تولیدکنندگان داخلی تامین و طبق قاعده نباید مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی « حسن سعید کلاهی،سید وحید موسوی،حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا