امور زیربناییصوتكشاورزی و دامپروری

کاهش تولید شیر خام واقعیت ندارد

 

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: افت تولید شیر خام در کشور به هیچ وجه صحت ندارد بلکه هدف از طرح این گونه مسائل باز کردن درب مملکت بر روی واردات شیر خشک است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علیرضا عزیز الهی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: چیزی که هم اکنون در بازار اتفاق افتاده افزایش قیمت خرید شیر خام است نه کاهش تولید یا عرضه این فرآورده سودمند دامی!

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: افزایش قیمت خرید شیر خام نیز ناشی از رشد هزینه های مترتب بر تولید است.

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: صنایع لبنی سالیان متمادی عادت کرده اند شیر خام مورد نیاز خود را با قیمت بسیار نازل تهیه و حتی پول محصول رابا مدت پرداخت کنند.

وی افزود: این امر برای دامداران در شرایط حاضر به دلیل هزینه های بالای تولید میسر نیست که طبق روال سابق شیر خام را عرضه کنند به همین دلیل صنایع لبنی جو کاهش تولید شیر را در جامعه به راه انداخته اند در حالیکه این طور نیست.

عزیز الهی اظهارداشت: متاسفانه برخی ها مدام بر طبل کاهش شیر خام می کوبند تامملکت را وادار به واردات شیر خشک کنند که اگر چنین اتفاقی رخ دهد ضربه بسیار سختی به صنعت دامپروری کشور وارد خواهد شد چرا که صنعت مزبور سرمایه گذاری واشتغال بسیار زیادی را در دل خود جای داده است.

وی در ادامه یادآورشد: خوشبختانه به اندازه کافی و حتی بیش از نیاز مصرف شیرخام در کشور تولید و هیچ کمبودی در این حوزه وجود ندارد.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی « حسن سعید کلاهی، سید وحید موسوی، حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا