بانکبانک و بیمه

روند دریافت ارز با نرخ «نیما» از بانک سامان اعلام شد

بانک سامان مراحل و جزییات دریافت ارز با نرخ بانکی «نیما» از شعب این بانک را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از  روابط عمومی بانک سامان، در راستای سیاست جدید ارزی دولت برای ساماندهی بازار ارز، خرید ارز برای تجار و بازرگانان از طریق سامانه الکترونیکی نظام یکپارچه معاملات ارزی انجام خواهد شد.

براساس این گزارش، متقاضیان دریافت ارز نیمایی در نخستین گام لازم است از وزارت صنعت، معدن و تجارت، شماره ثبت سفارش دریافت و با مراجعه به بانک عامل، درخواست صدور گواهی ثبت آماری کنند.

پس از صدور گواهی ثبت آماری توسط بانک سامان و تایید آن توسط بانک مرکزی، تعهدات و وثیقه‌های لازم از  بازرگان دریافت شده و سپس امکان ثبت درخواست خرید از سوی بانک و یا راساً توسط بازرگان فراهم می شود.

این گزارش حاکی است، در گام بعدی پس از اعلام نرخ فروش ارز توسط صرافی ، تایید نرخ اعلامی توسط بازرگان و واریز وجه ریالی به حساب صرافی ، ارز مربوطه به حساب ذی‌النفع حواله و در مرحله بعد پس از ارایه و ثبت اسناد حمل و منشأ ارز، گواهی تامین ارز توسط بانک سامان صادر می‌شود و واردکننده همزمان با پایان تعهد و دریافت مدارک، می‌تواند اجناس خود را از گمرک ترخیص کند.

گفتنی است، سامانه نیما با سامانه جامع تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت، پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک و دروازه ارزی در یک مجموعه به هم پیوسته ارتباط فرایندی دارد و نقش صرافی‌‎‌ها و بانک‌ها در این سامانه به عنوان واسطه بین منابع و مصارف ارزی مطرح است و وظیفه انتقال منابع در حساب‌های خارج از کشور را به مصارف تعیین‌شده توسط واردکنندگان برعهده دارند.

تجار و بازرگانان برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند با شماره تلفن ۲۳۰۹۵۵۰۱-۰۲۱ تماس بگیرند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا