امور زیربناییتعاون و اشتغال

حل مشکل بنگاهها و تثبیت اشتغال موجود در دستور کار است

سرپرست وزارت کار گفت: با توجه به شرایط کشور، در کنار ایجاد اشتغال جدید باید به رفع مشکل بنگاه های اقتصادی و تثبیت مشاغل موجود بپردازیم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای تفاهمنامه سازمان برنامه و بودجه با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه اشتغال به عنوان مهمترین مسئله دولت مطرح است، گفت: در ایران سالانه ۵۰۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی وارد بازار کار می شود.

وی افزود: از پاییز ۹۳ تا زمستان ۹۶ سه میلیون نفر به جمعیت فعال کشور اضافه شد. در این ۷ فصل دولت تقریباً دو میلیون و ۱۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است. به این معنا که برای ۷۰ درصد جمعیت فعال، زمینه اشتغال را فراهم کرده است.

بندپی با اشاره به برنامه های دولت در سال ۹۷ گفت: برای سال جاری باید بتوانیم برای ۹۵۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کنیم. در این راستا در کنار اشتغال فراگیری که در نظر گرفته ایم، تا امروز بیش از ۵ هزار میلیارد تومان برای ۳۳ هزار طرح قرارداد منعقد کرده ایم.

وی همچنین تثبیت اشتغال را از دیگر برنامه های وزارت کار عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط موجود، حفظ اشتغال برای جلوگیری از رکود بنگاه های اقتصادی، کارساز خواهد بود.

بندپی تاکید کرد: در واقع علاوه بر ایجاد اشتغال جدید، به رفع مشکل بنگاه های اقتصادی و تثبیت مشاغل موجود خواهیم پرداخت.

اختصاص ۸۸۸ میلیون دلار برای افزایش سرمایه صندوق شکوفایی و نوآوری

شهیدزاده، رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی هم در این مراسم اظهارکرد: تخصیص یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستایی که با دستور دولت و تصویب مجلس انجام شد، نشان از اجرای سیاست های راهبردی مقام معظم رهبری و پشتیبانی صندوق توسعه ملی از شرکت های دانش بنیان دارد.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی افزود: تاکنون ۸۸۸ میلیون دلار برای افزایش سرمایه صندوق شکوفایی و نوآوری تخصیص داده ایم.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان یک ثروت ملی هستند و هر اندازه که برای این شرکت ها سرمایه گذاری کنیم، بهره های بیشتری خواهیم برد.

شهید زاده تاکید کرد: صندوق توسعه ملی سرباز نظام، دولت و رهبری است و برای اعتلای اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم های آمریکا اقدامات زیادی انجام خواهد داد.

فروش ۶۰هزار میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان در سال گذشته

همچنین سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این مراسم گفت: سال گذشته شرکت های دانش بنیان ۶۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته اند.

وی افزود: برای تسهیل محیط کسب و کار اقدامات خوبی انجام شده اما هنوز تا اهداف مورد نظر فاصله داریم.

ستاری ادامه داد: باید محیط کسب و کار مناسبی برای جوانان ایجاد کنیم و با رفع بروکراسی های اداری زمینه را برای اینکه جوانان به راحتی بتوانند کار کنند، فراهم کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا