بانک و بیمهطلا و ارز

نماینده مجلس: دلار ها از بالشت به بانک ها برود؛ واردات ارز از افغانستان صورت می گیرد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید بیشترین واردات ارز از کشور افغانستان صورت می گیرد که می تواند در کاهش التهاب بازار اثر گذار باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی برای واردات ارز، اظهار داشت: افراد بسیاری در خاج کشور مشغول کار هستند و درآمد ارزی دارند که باید به دست خانواده هایشان در ایران برسانند در گذشته این امر به سختی صورت می گرفت اما اکنون می توانند به راحتی ارز را وارد کشور کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: از سوی دیگر شاهد بودیم فردی ۱۰ هزار دلار برای درمان از کشور خارج می کرد اما پس از بازگشت به کشور نمی توانست ارز را همراه داشته باشد و از این رو مشکلاتی ایجاد می شد با بخشنامه بانک مرکزی بسیاری از این مشکلات برطرف شده است.

همچنین بخوانید

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر در بسیاری از معاملات در که در داخل یا خارج از کشور صورت می گرفت به دلیل تبادل ارز با ریال به دلیل محدودیت ورود ارز به کشور تاثیر در شرایط اقتصادی ایجاد نمی شد، معاملات در خارج از کشور انجام می کرد اما با آزاد شدن واردات ارز به کشور اقتصاد با منفعت رو به رو می شود.

دلار ها از بالشت به بانک ها برود

وی اظهار داشت: برخی نمایندگان به دنبال تصویب طرحی هستند تا دلار های از بالشت و صندوق خانه های خارج و در بانک ها سپرده گذاری شود.

یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، تاکید کرد: آزادسازی واردات ارز به کشور باعث می شود خرید و فروش دیگر پشت پرده انجام نشود، در این بین اعتقاد دارم که باید با خارج کردن دلار از کشور برخورد شود و در این زمینه سخت گیری های لازم صورت گیرد.

این نماینده مجلس گفت: بسیاری از کشور افغانستان واردات ارز به کشور را انجام می دهند این کار هیچ ایرادی ندارد هر چه دلار به کشور وارد شود در بازز تاثیر مستقیم دارد چرا که می توان پاسخگوی تقاضاها بود.

وی بیان داشت: از آنجایی که واردات ارز به تازگی انجام می شود آمار دقیقی از این کار وجود ندارد، با این حال باید اذعان کرد که دستور جهانگیری برای دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی مناسب بود و از همه راهکارهای ارائه شده اجرایی می شد امروز با مشکلات ارزی مواجه نمی شدیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس اظهار داشت: اگر چنین دستوری صادر نمی شد بلاتکلیفی در بازار ارز وضع را بدتر می کرد، امروز لازم است برای واردات ارز غیر نفتی افراد را تشویق کرد این کار به نفع اقتصاد کشور است./

منبع
خانه ملت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا