بورس

رییس سازمان بورس: ایران کشوری با بازار مالی اسلامی

همزمان با آغاز به کار هشتمین اجلاس بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی که با حضور وزیر اقتصاد، مدیران ارشد بازار سرمایه، کمیته فقهی و میهمانان خارجی برگزار شد، رئیس سازمان بورس از آخرین دستاوردهای بازار سرمایه ایران رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، صبح امروز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۵ هشتمین دوره اجلاس بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی با حضور وزیر اقتصاد، رئیس سازمان بورس،‌ مدیران ارشد بازار سرمایه و نمایندگان بازارهای سرمایه چند کشور خارجی آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، محمد فطانت رئیس سازمان بورس در آیین آغاز به کار این اجلاس، گفت: ایران کشوری با بازار مالی اسلامی است در حقیقت ایران مدل‌های تأمین مالی اسلامی را تاکنون بر اساس ضوابط شریعت اسلامی اجرا کرده که می‌تواند تجربیات اجرای این مدل‌ها برای اقتصاد جهان به کار گرفته شود.

وی افزود: تأمین مالی اسلامی بنیان و اساس سیستم مالی کشورهای اسلامی است و باید ظرفیت‌های آن مورد شناسایی قرار گیرد. بازارهای مالی اسلامی با ثبات بیشتر و شفافیت بالاتری فعالیت دارند.

فطانت با معرفی ابزارهای مالی اسلامی در بازار سرمایه ایران، عنوان کرد: یکی از ابزارهای مورد استفاده در بازار سرمایه ایران اوراق صکوک اسلامی است که طی چند سال اخیر سازمان بورس توجه جدی برای عملیاتی شدن این اوراق و توسعه آنها در دستور کار قرار داده است.

رئیس سازمان بورس با اشاره به عملکرد بازار سرمایه اسلامی در منطقه خاورمیانه و کشورهای آسیایی، آفریقایی عنوان کرد: گروه اقتصادی G20 هم اکنون بازار مالی اسلامی را به رسمیت شناخته و امید دارد، با اجرای این نشست شرایط آشنایی سایر کشورها با بازار سرمایه جمهوری اسلامی ایران فراهم شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا