بانکبانک و بیمه

نقش مهم بانک صادرات در توسعه اقتصادی


عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های کشور می‌تواند با حمایت از پروژه‌های مهم ملی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)، سید محسن علوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی  در جمع خبرنگاران  با اشاره به گشایش اعتباری اسنادی آلومینیوم جنوب در شهرستان لامرد توسط این بانک افزود: با پذیرش این واقعیت که اقتصاد کشور، بانک محور است و بانک صادرات  یکی از مردمی ترین و مهم ترین بانک های کشور است انتظار می رود در راستای حمایت از پروژه های بزرگ تولیدی و اشتغال آفرین شاهد حضور و مشارکت پررنگ تر این بانک باشیم.
وی اضافه کرد: در شرایط حساس کنونی که به تعبیر مقام معظم رهبری  بخش عمده ای از تلاش بیگانگان وارد کردن صدمه به اقتصاد ملی است جا دارد تا همه ارکان اقتصادی با همگرایی و هم افزایی برای ساماندهی به اقتصاد کشور در ابعاد مختلف کوشش کنند و در این زمینه با توجه به پیشینه درخشان بانک صادرات ایران در مقاطع مختلف انتظار از این بنگاه بزرگ اقتصادی و مالی به نسبت نام و آوازه آن زیاد است.
این نماینده مجلس همچنین به مقوله امنیت اقتصادی پرداخت و خاطر نشان کرد: برای برون رفت از رکود و دست یافتن به رشد مطلوب اقتصادی نیازمند افزایش سرمایه گذاری اعم از داخلی و خارجی می باشیم و یکی از مهمترین پیش شرط های تحقق این مهم تامین امنیت برای سرمایه گذاران و تسهیل شرایط سرمایه گذاری است.
علوی همچنین سوق دادن منابع بانکی برای توسعه فراگیر کشور و اجتناب از بی‌مهری به استان ها و مناطق مختلف را  مورد تاکید قرار داد و افزود:تسریع روند پرداخت بدهی های دولت به شبکه بانکی، کاهش مطالبات وصول نشده و شفاف سازی صورت حساب های مالی بانک ها می تواند نقش بسزایی در چابک سازی بانک ها و نقش آفرینی بیشتر آنها در ساماندهی به اقتصاد کشور ایفا کند.
این نماینده مجلس ضمن تاکید بر ضرورت امتناع از التهاب‌آفرینی در فضای اقتصادی‌کشور ابراز امیدواری کرد با هماهنگی قوای  سه گانه  و جدیت بانک ها، بستر فعالیت بیشتر در عرصه‌های بین‌المللی برای بانک‌های کشور بخصوص بانک صادرات ایران که شبکه گسترده‌ای در جهان دارد بیش از پیش فراهم شود.

همچنین بخوانید


همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا