انرژی

هیچ کمبودی در تامین روغن موتور وجود ندارد

مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان روغن موتور و روانکارها گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی برای تولید و تامین روغن موتور در کشور وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  امین خراسانی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: این کالا به میزان کافی توسط کارخانجات داخلی در حال تولید است.

وی همچنین اظهارداشت: روغن های تولیدداخلی از کیفیت بالا و در عین حال منطبق بر استاندارد های روز دنیا تولید و به بازار مصرف عرضه می شوند.

همچنین بخوانید

مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان روغن موتور و روانکارها گفت: روغن موتور به دو دسته بزرگ شامل دیزلی و بنزینی تقسیم می شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه روغن موتور از ترکیب روغن های پایه و افزودنی ها بدست می آید، افزود: روغن های پایه به تنهایی توانایی محافظت از قطعات موتور و انجام عملیات در موتور را ندارند بلکه بایستی مواد افزودنی به این روغن ها اضافه شود.

خراسانی تصریح کرد: مواد افزودنی به روغن پایه سبب بهبود عملکرد موتور می شود.

وی گفت: پاک کننده ها، معلق کننده ها، موادضدزنگ، موادضد سایش، مواد ضدفرسایش موتور، مواد ضد کف، مواد خنک کننده و غیره از جمله مهمترین مواد افزودنی هستند که به روغن های موتور افزوده می شود.

مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان روغن موتور و روانکارها افزود: سطح کیفی روغن موتور با استاندارد های متفاوتی بیان می شود که این استاندارد ها عبارتند از استاندارد آمریکایی انیستیتو نفت آمریکا API، استاندارد اروپایی ACEA، استاندارد ژاپنی JASO و استاندارد روسی GOST و AAE است.

وی در ادامه یادآورشد: تولید روغن موتور در ایران مبتنی بر استاندارد API است.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی « الهام مصطفوی، حمیده سلطانی » با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا