صنعت، معدن، تجارت

بندر چابهار بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذاری

 

مدیر سابق امور سرمایه گذاری شورایعالی مناطق آزاد گفت: بندر چابهار یکی از بسترهای مهم جذب سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی برای منطقه جنوب شرقی کشور به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  فروزان زیادلو در برنامه «چالش» رادیو اقتصاد افزود: این بندر از چند منظر می تواند به عنوان یک مدخل مناسب سرمایه گذاری مطرح باشد.

وی همچنین اظهارداشت: کریدور ترانزیتی بین‌المللی میان افغانستان، ایران و هند یکی از این زمینه هاست.

مدیر سابق امور سرمایه گذاری شورایعالی مناطق آزاد گفت: بندر چابهار مهمترین کریدور ترانزیتی به افغانستان، کشورهای سی. آی. اس و مطلوب ترین موقعیت ترانشیپی منطقه است.

وی افزود: موافقت نامه این کریدور حمل و نقلی دو سال قبل با حضور روسای جمهور ایران، هند و افغانستان به امضا رسیده است.

زیادلو تصریح کرد: بندر چابهار علاوه بر ایجاد ارتباط همکاری بین ایران، هند و افغانستان می تواند با شمال آفریقا و کشور عمان ارتباطات لجستیکی برقرار کند.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: طبق پیش بینی های صورت گرفته در موافقت نامه همکارهای سه جانبه ایران، هند و افغانستان با اجرای طرح های سرمایه گذاری مختلف از جمله تکمیل بندر چابهار بیش از ۱۶ میلیارد دلار می تواند در این منطقه سرمایه گذاری کرد.

مدیر سابق امور سرمایه گذاری شورایعالی مناطق آزاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مطابق نقشه ها، اطلاعات و آمارهای موجود کشور سرمایه گذاری در بخش زیر ساخت ها نیمه شرقی خیلی عقب تر از نیمه غربی است و این یک وضعیت عدم تعادل را بین دو منطقه ایجاد کرده ضمن اینکه نیمه شرقی به لحاظ منابع آبی نیز بیشتر از نیمه غربی در مضیقه بسر می برد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چه ظرفیت های برای توسعه نیمه شرقی در کشور وجود دارد، افزود: بندر چابهار و مجتمع سنگ آهن سنگان از جمله این ظرفیت هاست.

برنامه «چالش» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هرهفته ساعت ۱۵ به مدت ۹۰ دقیقه به تهیه کنندگی « سید وحید موسوی، الهام مصطفوی،حمیده سلطانی» با هدف تضارب آرا و نظرهای متفاوت و گاهی اوقات متضاد میان کارشناسان و مسئولان نهادها، سازمان‌ها و بخش‌های مختلف با موضوعات مختلف کسب و کار، کشاورزی، صنعت، بازرگانی، اقتصادی و جامعه بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا