انرژیبین الملل

پالایشگاه «کازمو اویل» ژاپن نفت دیگر کشورها را جایگزین نفت ایران کرد

رویترز خبر داد:

پالایشگاه «کازمو اویل» ژاپن در آستانه اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، نفت وارداتی از ایران با نفت دیگر کشورهای غرب آسیا جایگزین کرده است.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، مدیران ارشد شرکت پالایشگاهی کازمو اویل ژاپن گفتند این پالایشگاه در آستانه اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، نفت وارداتی از ایران با نفت دیگر کشورهای غرب آسیا جایگزین کرده است.

انجمن پالایش ژاپن هفته گذشته اعلام کرد پالایشگاه‌های ژاپن، چهارمین کشور واردکننده نفت در جهان، واردات نفت از ایران را نیمه ماه سپتامبر متوقف کردند تا زمانی برای پرداخت‌ها پیش از اعمال تحریم‌ها داشته باشند.

شانیچی تاناکا، رئیس شرکت کازمو اویل گفت: «ژاپن به علت تحریم‌های آمریکا هیچ نفتی از ایران در نوامبر وارد نخواهد کرد.»

همچنین بخوانید

وی گفت عربستان، امارات و کویت نفت بیشتری به کازمو اویل خواهند فروخت تا ۱۰ هزار بشکه نفت در روزی که ایران به این پالایشگاه می‌فروخت (۵ درصد از واردات نفت این پالایشگاه) را جبران کنند.

ماساشی ناکایاما، مدیرعامل کازمو اویل گفت: برخی از این تولیدکنندگان به ژاپن آمدند و «به ما گفتند اگر شما نفت بیشتری بخواهید ما می‌توانیم تامین کنیم.»

ناکایاما افزود: «عربستان فضا برای تولید بیشتر نفت دارد. آنها نمی‌توانند همه چیز را پوشش دهند اما آنها می‌توانند تا اندازه‌ای (کمبود نفت) را پوشش دهند از اینرو تاثیر بر تمام بازار چندان بزرگ نیست.»

در تحریم‌های قبلی آمریکا، برخی خریداران نفت ایران از واشنگتن معافیت دریافت کردند اما دولت کنونی در نظر دارد تا صادرات نفت از ایران را به صفر برساند.

این مدیران ژاپنی گفتند مقامات تجاری ژاپن با هدف مذاکره برای دریافت معافیت در اواخر سپتامبر با دیگر با مقامات واشنگتن دیدار خواهند کرد.

کازمو اویل، واحدی از هلدینگ کوزمو انرژی ژاپن و دومین پالایشگاه بزرگ این کشور به لحاظ فروش است.

منبع
فارس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا