بورسبورس اوراق

بیش از ۴۱ درصد از کل معاملات الکترونیکی در اختیار ۵ کارگزار

آمار معاملات شش ماهه اول ۹۷ نشان می دهد سهم معاملات برخط از معاملات نرمال بیش از ۳۳ درصد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  به نقل از اطلاعات منتشره اداره آمار و اطلاعات بورس تهران در شش ماهه اول۹۷ از ۱۰۵ کارگزار فعال در بورس، ۱۰۱ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده اند.

بر اساس این گزارش ۴۸ .۴۱ درصد از کل معاملات الکترونیکی در ۵ کارگزاری انجام شده است که به ترتیب کارگزاری های مفید با ۰۱ . ۲۲ درصد، آگاه با ۲۱ . ۸ درصد، فارابی با ۱۴ . ۵ درصد، مبین سرمایه با ۱۳ .۳ درصد و بانک کشاورزی با ۳ درصد رتبه های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند.

همچنین از کل معاملات، بیش از ۳۱۲ هزار میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده که ۲۷ درصد کل خرید و فروش است.

بنابراین گزارش ارزش کل خرید و فروش در شش ماهه اول۹۷، بیش از ۱۱۵۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

براین اساس، ارزش خرید و فروش خرد و بلوک معادل ۸۲ درصد کل معاملات بوده است. همچنین ارزش خرید و فروش عمده ۸ .۵ درصد از معاملات و ارزش کل سایر ابزارهای نوین مالی ۱ . ۱۲ درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است.

۲۵ درصد از کل معاملات در اختیار ۵ کارگزار

این گزارش می افزاید: تعداد ۵ شرکت کارگزاری ۷۷ . ۲۴ درصد کل ارزش معاملات را از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه ۹۷ به خود اختصاص دادند.

شرکت های کارگزاری کارگزاری مفید با ۵۷ . ۷ درصد، کارگزاری صبا تامین با ۶۶ . ۵ درصد، بانک پارسیان با ۹۰ . ۴ درصد، کارگزاری آگاه با ۴۸ . ۳ درصد، کارگزاری بانک ملت با ۱۶ . ۳ درصد در رتبه های اول تا پنجم جدول قرار دارند.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا