انرژیبین الملل

ایران و آلمان دو تفاهمنامه نفتی امضا کردند

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی ، زیمنس پیش از تشدید تحریم ها، با صنعت نفت ایران همکاری گسترده ای داشت، اما در سال های تحریم ناچار به توقف همکاری با ایران شد. این شرکت، بلافاصله پس از اجرایی شدن برجام در دی ماه پارسال، همکاری با ایران را آغاز کرد و تجهیزاتی را که توقیف شده بود به صنعت نفت ایران تحویل داد.
به تازگی نیز مدیران ارشد این شرکت آلمانی به ایران سفر کرده و تفاهمنامه هایی را برای گسترش همکاری ها در صنعت نفت امضا کردند. بر این اساس، تفاهم‎نامه سه جانبه شرکت ملی نفت ایران با زیمنس و شرکت توربو کمپرسور نفت (OTC) امضا شد.
رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، «زیگفرید روسورم» مدیر فناوری زیمنس و «سعید مهتدی» مدیرعامل شرکت توربوکمپرسور با هدف نوسازی ماشین آلات دوار موجود در مناطق عملیاتی، پالایشگاه ها و مراکز و ساخت توربین های با ظرفیت جدید، یادداشت تفاهم امضا کردند.
همچنین دیروز (سه شنبه) نیز تفاهمنامه ای سه جانبه شرکت ملی گاز ایران با زیمنس و شرکت توربو کمپرسور نفت (OTC) امضا شد. این تفاهمنامه را «حمیدرضا عراقی» مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، «زیگفرید روسورم» مدیرفناوری زیمنس و «سعید مهتدی» مدیرعامل شرکت توربوکمپرسور برای تامین نیاز آینده صنعت گاز به ماشین های دوار و چگونگی بازسازی، نوسازی و افزایش بهره وری دستگاه های موجود و قدیمی امضا کردند.
«عزیزالله رمضانی» مدیرامور بین الملل شرکت ملی گاز ایران از تشکیل دو کارگروه فنی و مدیریتی همسو با امضای این تفاهمنامه در ۶ ماه آینده خبر داد.
وی با بیان اینکه امضای تفاهمنامه سه جانبه میان شرکت ملی گاز ایران، زیمنس و او.تی.سی دو مرحله دارد، گفت: در مرحله نخست، نیاز آینده صنعت گاز به ماشین های دوار و در مرحله دوم چگونگی بازسازی، نوسازی و افزایش راندمان دستگاه های موجود و قدیمی مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه همسو با این یادداشت تفاهم قرار است در مدت سه تا ۶ ماه، دو کارگروه «مدیریت» و «فنی» تشکیل شود، افزود: کارکرد این کارگروه ها درباره مباحث مدیریتی و مسائل فنی است و گزارش خود را به کمیته اصلی تحویل می دهند.
بیژن زنگنه وزیر نفت پیشتر، چند دور گفت وگو با مدیران زیمنس در تهران داشته است و در دیداری با «یو کازر»، مدیرعامل زیمنس در اسفندماه پارسال گفته بود: زیمنس یکی از بازیگران اصلی برق و ماشین های دوار در جهان است و ایران می تواند با همکاری با این شرکت به قطب ساخت و صادرات تجهیزات بدل شود.
روسورم، مدیر فناوری زیمنس نیز چندی پیش با بیان ای که با اجرای توافق، تحریم ها برچیده شده‌اند و ما می‌توانیم تجهیزات مسدود شده را متناسب با نیاز به آنها در پروژه‌ها، تحویل دهیم و دیگر هیچ محدودیت قانونی وجود ندارد، یادآور شده بود: زیمنس درباره راه آهن، رفت و آمد سریع، سازکارهای انرژی و توزیع انرژی در صنعت نفت و گاز فعال است، از این رو فرصت هایی بسیار در موضوع هایی متنوع برای ما وجود دارد که از هم‌اکنون کار روی آنها را آغاز کرده‌ایم.
شرکت زیمنس به چهار بخش اصلی انرژی، صنعتی، پزشکی و زیرساخت های شهری تقسیم می‌شود؛ این شرکت در ۱۹۰ کشور جهان اشتغال دارند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا