بورسبورس اوراق

بررسی مجدد نحوه توقف نمادهای مشمول نوسان بیش از ۲۰ درصد

رئیس سازمان بورس از دستور بررسی اصلاحاتی در مورد توقف نماد شرکت ها به دلیل نوسان بیش از ۲۰ درصدی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از بورس پرس، طی هفته های اخیر که بازار سهام با رونق چشمگیری مواجه شده ، تعداد توقف نماد شرکت ها هم به دلیل رشد بیش از ۲۰ تا ۶۰ درصدی هم افزایش یافته و حتی رکورد جدیدی با بسته شدن ۷۰ نماد ثبت شد.

در این میان هر چند شرکت ها در اولین فرصت با ارایه توضیح اکثرا” کلیشه ایی به تابلو برمی گردند اما تعداد توقف نمادها به دلیل نوسان بیش از ۲۰ درصدی در ۵ روزکاری زیاد بوده و موجب بروز اختلالاتی در روند عادی معاملات سهام شرکت ها و همگروه ها شده و اکثر فعالان بازار ضمن رضایت از فرایند برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی شرکت های مشمول نوسان بیش از ۵۰ درصدی ، خواهان اصلاحاتی در این بخش شده اند.

همچنین بخوانید

در این رابطه دکتر شاپور محمدی گفت: دستور بررسی توقف نماد شرکت ها به دلیل نوسان بیش از ۲۰ درصدی داده شده که در حال جمع بندی است.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در گذشته هم مورد مشابهی در مورد معاملات سهام حق تقدم بود که با اصلاحاتی برطرف شد. بنابراین با توجه به افزایش تعداد شرکت های مشمول توقف نماد به دلیل نوسان بیش از ۲۰ درصدی، مقرر شده بعد از بررسی های لازم ، تصمیم متقضی گرفته شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا