انرژی

تلفات انرژی در کشور معادل ۵۰۰ میلیون بشکه نفت‌خام است

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با بیان اینکه در کشور تلفات انرژی تا قبل از اینکه به دست مصرف کننده نهایی برسد تقریبا معادل ۵۰۰ میلیون بشکه نفت‌خام است، اقدامات این سازمان را در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت تشریح کرد.

محسن دلاویز در گفت‌وگو با ایسنا درمورد اقداماتی که در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت انجام شده است، توضیح داد: برای بهینه سازی مصرف سوخت همکاری‌های خوبی بین شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در بهبود راندمان پالایشگاه‌های نفت‌وگاز اغاز شده است.

وی با بیان اینکه بخش  عمده‌ای از انرژی کشور در پالایشگاه‌های نفت و گاز و نیروگاه‌های برق تلف می‌شود، افزود: در کشور تلفات انرژی تا قبل از اینکه به دست مصرف کننده نهایی برسد تقریبا معادل ۵۰۰ میلیون بشکه نفت‌خام است که رقم بسیار سنگینی است و تقریبا معادل بیش از ۳۰۰ میلیون بشکه نفت‌خام فقط در نیروگاه‌های برق اتلاف انرژی می شود.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در ادامه از تعریف دو پروژه طبق ماده ۱۲ رفع موانع تولید خبر داد و گفت: این پروژه‌ها درحال انجام و پیگیری است. یک پروژه نوسازی ناوگان حمل و نقل است و دیگری  جایگزینی یک میلیون بخاری هوشمند به جای بخاری‌های سنتی است که طرح اجرایی آن را شروع می‌کنیم و هدف‌گذاری داریم تا پایان سال ۲۰۰ هزار بخاری نصب کنیم.

دلاویز همچنین از امضای قرارداد با هشت کلان‌شهر درخصوص مترو خبر داد و گفت: به زودی قرارداد دیگری با هشت کلان‌شهر در خصوص مترو خواهیم داشت که ظرف یک ماه آینده کارها را انجام خواهیم داد و جزییات آن در زمان خودش اعلام می‌شود.

بر اساس این گزارش، دلاویز پیش از این از  تمرکز شرکت بهینه سازی مصرف سوخت بر بالا بردن راندمان پالایشگاه‌های نفت و گاز و نیروگاه‌ها خبر داده بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا