گردشگری

جبران درآمدها با صنعت گردشگری

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صنعت گردشگری در شرایط کنونی می‌تواند کمبود درآمدهای دولت را جبران کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علی‌اصغر مونسان در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با بیان اینکه قیمت کنونی نرخ ارز در برخی موارد فرصت و در برخی نیز معضل به شمار می رود، افزود: از مزایای قیمت کنونی نرخ ارز ارزان بودن سفر به ایران برای گردشگران خارجی است همین مسئله سبب افزایش تعداد حضور این گردشگران در کشور می شود.

وی همچنین اظهارداشت: حوزه گردشگری داخلی و فعالان اقتصادی این عرصه در حال حاضر با افزایش هزینه‌ها روبرو شده‌اند به طوری که افزایش نرخ عمومی بر صنعت هتلداری اثر گذار بوده علاوه بر این قیمت حمل ونقل به ویژه حمل و نقل هوایی رشد داشته و گردشگری داخلی را کاهش داده است.

همچنین بخوانید

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: با توجه به ویژگی‌های گردشگری و افزایش حضور گردشگران خارجی نسبت به سایر بخش‌ها آسیب‌های کمتری به این صنعت وارد شده است.

وی افزود: با پیش بینی‌های صورت گرفته و اقدام‌های انجام شده از اواخر سال ۹۶ تلاش شده حضور گردشگران خارجی در ایران بیشتر شود همچنین به گردشگری مذهبی و سلامت توجه ویژه‌ای شده است.

مونسان با بیان اینکه هم اکنون هتل‌ها با کاهش گردشگر روبرو نیستند، گفت: هتلداران از افزایش بی رویه هزینه‌های سیستم حمل و نقل هوایی و تعرفه آب و برق گلایه مند هستند.

وی اظهارداشت: تمهیداتی برای رفع مشکلات هتلداران اندیشیده خواهد شد چرا که بخش گردشگری می‌تواند جبران کننده کاهش درآمد کشور در بخش‌های دیگر باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: برای تغییر کاربری زمین‌های منابع طبیعی به حوزه‌های گردشگری عوارض سنگینی در نظر گرفته شده بود که از اردیبهشت امسال علاوه بر هتل ها، واحدهای بوم گردی، مناطق نمونه گردشگری و تاسیسات گردشگری از پرداخت عوارض مورد نظر به طور کامل معاف شدند.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «حسن سعید کلاهی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا