صنعت، معدن، تجارت

تاکید رئیس‌جمهور بر راه‌اندازی سامانه‌های تجارت خارجی

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تمامی سامانه‌های مورد تعهد ستاد قاچاق کالا و ارز، تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری می‎رسند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، مویدی خرم‌آبادی در مراسم رونمایی از منظومه سامانه‌های جامع تجارت با بیان اینکه تنها راه پیشگیری از قاچاق در کشور، انجام اقدامات پیشگیرانه است، گفت: راه این مسیر از سامانه های الکترونیکی می‌گذرد؛ این در حالی است که بنا به دستور رئیس جمهور این سامانه ها باید هر چه سریعتر تکمیل شوند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: زمان استفاده از کاغذ و کار سنتی و انجام امور به صورت سنتی گذشته است و باید به تکنولوژی‌هایی تکیه کنیم که شفافیت را در حد اعلاء افزایش می‌دهند؛ این در حالی است که از ۶ ماه گذشته که فعالیت خود را در ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارز را آغاز کرده‌ام به این نتیجه رسیدیم که تنها راه مبارزه واقعی با این پدیده پیشگیری است.

وی تصریح کرد: این مهم را می‌توان از طریق استفاده از سامانه‌های الکترونیک اجرایی کرد از ابتدای سال برنامه‌ای که این ستاد ان را تهیه و به ۲۶ دستگاه ابلاغ کرد با تاکید رییس جمهور متمرکز بر روی سامانه‌ها بوده است؛ این در شرایطی است کهپیشگیری از قاچاق آرزوی دیرینه بود که با همکاری و حمایت سایر دستگاه‌ها در حال محقق شدن است.

به گفته مویدی خرم آبادی، باید به تکنولوژی تکیه کنیم استفاده از سامانه و دولت الکترونیک می‌توان جلوی قاچاق کالا و ارز را گرفت ما چاره‌ای جز این نداریم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا