بانک و بیمهطلا و ارز

تحلیل هفتگی بازار سکه و طلا

محمد کشتی آرای، عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر کشور وضعیت بازار طلا و سکه در هفته ای که گذشت را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از بورس کالای ایران، محمد کشتی آرای، عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر کشور وضعیت بازار طلا و سکه در هفته ای که گذشت را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: هفته گذشته قیمت جهانی طلا تنها چهار دلار نوسان داشت اما از نظر بازار داخلی قیمت طلا سکه و ارز یک هفته پر نوسان و پر التهابی را پشت سر گذاشتیم به طوری که برای اولین بار شاهد قیمت هایی در بازار طلا، سکه و ارز بودیم که تاکنون سابقه چنین قیمت هایی در کشور وجود نداشته است.

او با بیان اینکه طی هفته گذشته شاهد به خداقل رسیدن حباب قیمت سکه در بازار بودیم، افزود: سکه در ابتدای هفته با نرخ چهار میلیون و ١۵٠ داد و ستد می شد اما روز چهارشنبه این قیمت به بالاترین رقم یعنی پنج میلیون و ۴٠٠ هزار تومان رسید، همچنین قیمت طلا در حالی که در ابتدای هفته هر گرم طلای ١٨ عیار ۴٠٢ هزار تومان بود اما روز چهارشنبه تا هر گرم ۵۴۵ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: از روز پنج شنبه با توجه به هشدارهای لازم در خصوص بزرگ شدن حباب و غیرواقعی بودن قیمت ها، اقداماتی از سوی بانک مرکزی صورت گرفت که قیمت ها تاحدودی کاهش و ضمن تعدیل قیمت ها، حباب قیمت شدیدا روند نزولی را طی کرد.

او با بیان اینکه تنظیم بازار طلا و سکه و قیمت آن ناشی از نرخ اعلام شده ارز در بازار است، گفت: در صورت کنترل قیمت ارز از سوی بانک مرکزی، قطعا نرخ طلا و سکه هم تحت تاثیر قیمت ارز قرار می گیرد، بانک مرکزی و نیز دولتمردان به دلیل کنترل بازار اقداماتی را در دستور کار قرار می دهند که به طور حتم قیمت ها تا حدودی متعادل خواهد شد.

کشتی آرای پیش بینی خود از روند بازار طی هفته جاری را اینگونه بیان کرد: به طور حتم قیمت ها دیگر به قیمت های گذشته باز نمی گردد اما براساس پیش بینی های صورت گرفته دیگر شاهد افزایش قیمت ها به صورت افسار گسیخته نخواهیم بود.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا