صنعت، معدن، تجارت

صنعت لوازم خانگی شتاب دهنده توسعه اقتصادی

دبیرکل و رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: صنعت مزبور جزء یکی از رشته های شتاب دهنده توسعه اقتصادی در تمام دنیا محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حبیب الله انصاری در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد افزود: این صنعت از مواد اولیه پتروشیمی، فولاد، مس وآلومینیوم استفاده و در ایجاد اشتغال، پویایی تولید، رشد اقتصادی، توسعه صادرات و بسیار موارد در جامعه نقش آفرین است.

وی همچنین اظهارداشت: تولیدات صنعت لوازم خانگی جزء لاینفک زندگی افراد اعم‌از روستایی و شهری است.

همچنین بخوانید

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ضمن اشاره به وجود یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل بطور مستقیم و غیر مستقیم در صنعت لوازم خانگی ادامه داد: این میزان اشتغال مربوط به تمامی بخش ها اعم از تولید، توزیع و خدمات است.

عضو دیگری از انجمن صنایع لوازم خانگی ایران نیز در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد گفت: خوشبختانه در حال حاضر بنگاه ها و شرکت های تولیدی لوازم خانگی در کشور از نظر تکنولوژی، آموزش، نیروی انسانی، سرمایه گذاری و تجربه در سطح بسیار خوبی قرار دارند ولی متاسفانه در سطح کلان استراتژی توسعه صنعتی مشخصی وجود ندارد.

قاسم مصطفوی افزود: اجرای برنامه های جامع و خیلی خوبی از سوی بنگاه های تولیدی نیازمند تدوین و تنظیم استراتژی های مناسب و مشخص در سطح کلان کشور است.

وی ادامه داد: خالی بودن ظرفیت های تولیدی یکی از معضلات جدی امروز حوزه صنعت لوازم خانگی ایران است که متاسفانه از این ظرفیت ها به شکل بهینه استفاده نمی شود.

برنامه «ساعت صنعت» کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی غلامرضا عزتی روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۲۱ به مدت ۵۵ دقیقه با هدف معرفی ظرفیت ها، توانمندی ها و دستاوردهای صنعتی کشور به ویژه در صنایع متوسط و بزرگ در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و تشویق و ترغیب صنعت کشور به خلاقیت، ابتکار عمل و نوآوری از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا