امور زیربناییراه و ساختمان

آغاز توزیع لاستیک ارزان‌قیمت در بازار/ امنیت کامل در جاده‌ها برقرار است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان از آغاز توزیع لاستیک ارزان قیمت در بازار خبر داد و تاکید کرد:‌ امنیت کامل در جاده‌ها برقرار است.

همچنین بخوانید

داریوش باقر جوان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌‌ای استان هرمزگان در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، از آغاز واردات لاستیک از مبادی رسمی استان هرمزگان از امروز خبر داد و گفت: امروز هفت هزار حلقه لاستیک وارد شد و به‌‌‌زودی ۱۱ هزار حلقه لاستیک دیگر از گمرکات هرمزگان ترخیص می‌‌‌‌شود.

وی افزود: این لاستیک‌‌‌‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی ترخیص شده‌‌‌اند و همچنین تعرفه واردات لاستیک اخیرا از ۴۰ درصد به پنج درصد کاهش یافته که این اقدامات باعث کاهش قیمت لاستیک‌های وارداتی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای استان هرمزگان ادامه داد: هفت هزار حلقه لاستیکی که امروز از گمرک ترخیص شد به قیمت هر جفت، دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به رانندگان بدون واسطه فروخته شد که قیمت همین لاستیک در بازار آزاد در حال حاضر بیش از هشت میلیون تومان است.  

باقرجوان با تاکید بر اینکه برای شکست قیمت‌ها در بازار این تعداد لاستیک را با قیمت هر جفت دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رساندیم و ۱۱ هزار حلقه دیگر هم در راه است که به زودی بدون واسطه به دست رانندگان می‌رسد، اظهار داشت: به غیر از این تعداد، گمرک هم در حال ترخیص کانتینرهای لاستیک با دلار ۴۲۰۰ تومان و تعرفه پنج درصد است که این لاستیک‌های ارزان‌قیمت به زودی در بازار در سطح گسترده توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها رانندگان می‌‌توانند لاستیک ارزان‌‌قیمت دریافت کنند که بارنامه داشته باشند،‌ تصریح کرد: لاستیک ارزان‌‌قیمت تنها بین رانندگانی توزیع می‌‌‌شود که از سیستم اعلام بار، بار گرفته باشند و بارنامه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌‌ای استان هرمزگان همچنین درباره نظام توزیع لاستیک خاطرنشان کرد: لاستیک، بدون واسطه به رانندگان عرضه می‌‌‌شود و اگر نظام عرضه منطقی نباشد خودمان در عرضه و توزیع هم ورود می‌‌کنیم.

باقرجوان با بیان اینکه سازمان راهداری قصد لاستیک‌‌فروشی در بازار را ندارد اما اجازه هم نمی‌‌‌دهیم لاستیک گران به دست رانندگان برسد، ابراز داشت: فرقی نمی‌‌‌کند راننده متعلق به کدام استان باشد. هر راننده‌‌ای که بارنامه مستمر داشته باشد می‌‌تواند از راهداری استان هرمزگان لاستیک به قیمت هر جفت دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خریداری کند.

وی درباره ناامنی‌‌‌های ایجاد شده در جاده‌‌‌های این استان برای تردد کامیون‌‌ها بیان کرد: شلیک گلوله به سمت کامیون‌‌ها کذب محض است و تصاویر منتشر شده در شبکه‌‌های اجتماعی از شلیک گلوله به سمت کامیون‌‌های حامل بار صحت ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌‌ای استان هرمزگان اضافه کرد: عده‌‌‌ای با انتشار این تصاویر دروغین سعی دارند تا جاده‌‌های کشور را ناامن نشان دهند که در بین رانندگان واهمه ایجاد کنند. در حال حاضر امنیت کامل در سراسر جاده‌‌های این استان برقرار است.

همچنین طبق اعلام رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ۷۰ هزار حلقه لاستیک به زودی ترخیص و وارد بازار می‌‌شود که می‌‌‌تواند بخشی از نیاز رانندگان به لاستیک برطرف کند. همچنین در چند روز آینده توزیع لاستیک با نرخ دولتی در بندر امام خمینی و استان‌های بزرگ آغاز خواهد شد. البته توزیع لاستیک در پایانه بندر عباس شروع شده و در حال حاضر رانندگان می‌توانند از طریق انجمن‌های صنفی مربوطه و ادارات کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای نسبت به خرید لاستیک اقدام کنند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا