بانک و بیمهطلا و ارز

نرخ دلار چه ۳هزارتومان باشد چه ۱۰هزارتومان، از فروش آن در بازار سودی به دولت نمی رسد

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت : با توجه به سقف معین استفاده دولت از درآمدهای دلاری و نفتی ، نرخ دلار سه هزار تومان و یا ده هزار تومان باشد درآمد حاصله از افزایش قیمت آن نصیب دولت نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامرضا تاجگردون با اشاره به نشست روز یکشنبه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: رییس سازمان برنامه و بودجه با حضور در این نشست، گزارش کاملی از وضعیت مالی کشور و اتفاقاتی که صورت گرفته است ، ارائه داد و نمایندگان نیز دغدغه های خود را مطرح کردند.
وی افزود: در برخی محافل و شبکه های مجازی مطرح شده است که درآمد حاصل از افزایش نرخ ارز به حساب دولت و خزانه می رود، باید گفت این گونه نیست، دولت برای استفاده از درآمد دلاری و نفتی سقف دارد، ۱۱۰ هزار میلیارد تومان سقف برای برداشت دولت در نظر گرفته شده با این حساب چه دلار ۳ هزار تومان باشد چه ۱۰ هزار تومان، قیمت نفت ۳۰ یا ۸۰ دلار شود ، سقف برداشت دولت مشخص است.
نماینده مردم گچساران  گفت: نمایندگان در این جلسه بحث کردند که با توجه به تحریم های پیش روی آینده اقتصادی کشور چه خواهد شد، پیشنهاداتی در این زمینه مطرح شد، در جریان طرح تامین کالای اساسی مجلس هستند که نمایندگان به آن رای ندادند تا دولت پیشنهاد خود را ارائه دهد.

منبع
خانه ملت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا