امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تولید ۱.۴ میلیون تن محصول کشاورزی در بوشهر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید و به بازار مصرف می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد تقی منوچهری در برنامه «خوشه چین» رادیو اقتصاد افزود: استان بوشهر علی رغم اینکه به سبب برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز بعنوان پایتخت انرژی در کشور شناخته می شود .

خوشبختانه از شرایط اقلیمی مناسبی جهت توسعه کشاورزی نیز بهره مند است.

وی همچنین اظهارداشت: وضعیت مناسب آب و هوایی در استان بوشهر موجب شده کشاورزی منطقه به خصوص در فصل پائیز و زمستان از رونق و قابلیت های بسیار بالایی برخوردار باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: کشاورزی این استان در سه شاخه همچون شیلات و آبزیان، سبزی و صیفی خارج از فصل و نخیلات از قابلیت ها و مزیت های بالایی برخوردار است.

وی افزود: سالانه ۷۰۶ هزار تن محصولات شیلاتی (صید و پرورش) در استان بوشهر تولید می شود.

منوچهری بیان داشت: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان همه ساله زیر کشت میگو می رود.

وی گفت: سالانه از این میزان سطح زیر کشت بطور متوسط ۱۵ هزار تن محصول میگو تولید و بخش عمده ای از این محصول روی ریل صادرات قرار می گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته سطح زیر کشت میگو از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار فعلی در سال جدید به هشت هزار و ۲۰۰ هکتار افزایش می یابد.

وی در ادامه از تولید بیش از ۹۰۰ هزار تن انواع سبزی و صیفی خارج از فصل در استان خبرداد و اظهارداشت: محصولات مزبور از اوائل پائیز تا اوائل بهار به بازار عرضه و نقش بسیار مهمی در تنظیم بازار این محصولات در کشور دارد.

منوچهری با تصریح اینکه بیشترین گوجه فرنگی خارج از فصل کشور در استان تولید می شود، اذعان داشت: میزان تولید این محصول سالانه ۶۰۰ هزار تن است.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصادیادآورشد: سالانه بیش از ۱۶۰ هزار تن خرما در استان بوشهر تولید می شود که از این نظر بوشهر بعنوان دومین تولید کننده خرما در کشور لقب گرفته است.

برنامه «خوشه چین» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۳.۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه به تهیه کنندگی «مهدی شیار» با هدف آموزش نکات ترویجی برای تولید با کیفیت و افزایش بهره وری در مزارع کشاورزی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا