انرژی

اتمام طرح توسعه بندر جاسک تا پایان دولت دوازدهم

مشاور وزیر نفت از اتمام طرح توسعه بندر جاسک تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مرضیه شاهدایی در مراسم امضای قرارداد ساخت مخازن ذخیره‌سازی نفت خام و تاسیسات جانبی در بندر جاسک به روش BOT بین شرکت مهندسی و توسعه نفت و شرکت پترو امید آسیا با بیان این که صنعت نفت باید برای درآمدزایی برای کشور برنامه‌های مدون و پویا داشته باشد که بتواند جایگاه خود را ارتقا دهد، گفت: پروژه‌هایی که در وزارت نفت اجرا می‌شود بر اساس سیاست‌هایی است که از طرف دولت ابلاغ می‌شود. یکی از این پروژه‌ها توسعه میادین و ازدیاد برداشت بود که مذاکرات زیادی در این زمینه انجام شده و زمانی که شرایط بهتر شود، محقق خواهد شد.

وی با اشاره به جمع‌آوری گازهای فلر اظهار کرد: در این پروژه بخش خصوصی همراهی کرد و گازهای همراه تبدیل به خوراک صنعت پتروشیمی می‌شود.

همچنین بخوانید

مشاور وزیر نفت در مورد افتتاح فازهای میدان گازی پارس جنوبی گفت: افتتاح فازهای پارس جنوبی در توسعه، تولید و صادرات کشور نقش مهمی داشته است.

شاهدایی با بیان این که ایران در دریای عمان حدود دو هزار کیلومتر سواحل با ارزش دارد، گفت: تاکنون در خلیج فارس توسعه‌های مهمی صورت گرفته که پایه‌گذار اکثر آنها صنعت نفت بوده است و امروز هم با امضای این قرارداد صنعت نفت پایه‌گذار توسعه در جاسک می‌شود.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور انتقال نفت خام از غرب به شرق را به شدت پیگیری می‌کند و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم این پروژه راه‌اندازی شود.

مشاور وزیر نفت گفت: برای اجرای پروژه‌های نفتی باید سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی مشارکت کنند. همه پروژه‌ها را نمی‌توان با سرمایه داخلی اجرا کرد و بخش خصوصی می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاران خارجی کمک کند.

انتهای پیام

 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا