اقتصاد کلانبورس

فساد در واگذاری «مغان» و «المهدی» دروغ است

معاون سازمان خصوصی سازی مطرح کرد:

معاون سازمان خصوصی سازی با تاکید بر محرز بودن سلامت و شفافیت همه واگذاری‌های سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: تا به امروز هیچ ایراد و اتهامی درباره واگذاری‌های سازمان خصوصی سازی در هیچ نهاد و محکمه‌ای تأیید و تصدیق نشده است.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، داوود خانی معاون سازمان خصوصی سازی پیرامون برخی اظهار نظرها مبنی بر بازگشت احتمالی مجتمع آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال به دولت گفت: از جزییات این موضوع اطلاعی در دست نیست، اما باید پرسید، چگونه می‌شود وقتی پرونده‌ای که در هیات داوری یکبار مطرح و رأی قطعی در مورد آن صادر شده، چرا باید دوباره بر سر همان موضوع دعوای دیگری مطرح کرد و از رأی صادر شده تمکین نمی‌شود.

وی افزود: اشخاصی که مدعی شفافیت و عدالت هستند، چگونه جسارت عدم تمکین به قانون را با زیر پا گذاشتن رأی هیات داروی به دست آورده‌اند و این موضوع از کجا نشأت می‌گیرد.

خانی با طرح این پرسش که عدم تمکین به قانون را به گفته او اشخاص مدعی شفافیت و عدالت از کجا به دست می‌آورند، افزود: اگر قرار بر تکرار دائمی اغراض شخصی عده‌ای باشد، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.بنابراین اینکه همواره بر روی تکرار اتهامی که یکبار با رأی قطعی هیات داوری فرجام آن اعلام شده، پافشاری شود با شک و تردید مواجه است.

معاون برنامه ریزی،توسعه منابع و امور پشتیبانی سازمان خصوصی سازی پیگیری منافع شخصی و گروهی از سوی به گفته وی اشخاصی که از آرای قانونی تمکین نمی‌کنند، را مورد اشاره قرار داد و گفت: شاید انگیزه چنین اشخاصی بافتن کلاهی از نمد واگذاری‌هایی است که پیش از این در سوابق این افراد امکان ظهور و بروز داشته است.

خانی پیرامون فرایند برخورد سازمان خصوصی سازی با عدم تسویه اقساط از سوی خریداران دارایی‌های واگذار شده عنوان کرد: اگر خریداری اقساط خود را پس از واگذاری پرداخت نکرد، ترتیباتی که باید با وی بر اساس قرارداد منعقد شده رفتار کرد، در متن قرارداد و یا دستور العمل‌های واگذاری دیده شده است.

سازمان خصوصی سازی بر اساس وظایف اساسنامه‌ای خود از فرایند واگذاری‌ها صیانت کرده و تمام قد در برابر هر نهاد و ارگان و یا اشخاصی که مشمول جبران ضرر و زیان دولت بوده‌اند، ایستاده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه لازم نیست، اشخاص یا نمایندگانی وظیفه سازمان خصوصی سازی را به متولیان آن یاد بدهد، گفت: عده ای «فضولتاً» می‌خواهند حرف‌هایی بر زبان برانند که منجر به زیان دولت شود.»

وی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی از هر شخص و نهاد و مسئولی نسبت به فرایند واگذاری‌ها آگاه تر بوده و از آن صیانت می‌کند و رفتار سلبی یا قهری و حتی همراه با رأفت خود نسبت به اقساط عقب افتاده خریداران را مورد سنجش قرار می‌دهد، بنابراین لزومی به بررسی و یا جستجو در اطلاعات نهانی سازمان خصوصی سازی نیست.

خانی با بیان اینکه هیچ شبه‌ای در فرایند واگذاری مجتمع آلومینیوم المهدی وجود نداشته و ندارد، با این جمله که باید پرونده واگذاری مذکور را بست، تصریح کرد: هر شخصی که نسبت به واگذاری مجتمع المهدی اعتراضی دارد، به نوعی از عناد با واگذاری‌ها سخن می‌گوید، زیرا هیات واگذاری و نهادهای نظارتی این واگذاری را تأیید کرده‌اند.

وی گفت: سازمان خصوصی سازی به عنوان یک دستگاه اجرایی به وظایف خریدار واقف بوده و هیچ کسی مطلع تر و آگاه تر از سازمان خصوصی سازی نسبت به واگذاری‌ها وجود ندارد، بنابراین نیاز به دلسوزی بی منطق از سوی اشخاص وجود ندارد.

خانی به حواشی و انتقادهای پس از واگذاری‌های صورت گرفته به بخش خصوصی واقعی انتقاد کرد و افزود: چنانچه واگذاری‌ها به نهادهای شبه دولتی یا ارگان‌های نظامی و خصولتی صورت می‌گرفت، به طور حتم این موج از اعتراض‌ها وجود نداشت.

این مقام مسئول پیرامون اظهارات مختلف از جمله شائبه اسناد مالکیت زمین‌های کشت و صنعت دشت مغان و ادعای دادستان اردبیل مبنی بر دخیل بودن مسئولان سازمان خصوصی سازی در زمینه واگذاری مجتمع گوشت اردبیل گفت: آماده سازی شرکت‌های قابل واگذاری از سوی کارشناسان دادگستری و تصمیم گیری در مورد آن نیز در هیات واگذاری صورت می‌گیرد و سازمان خصوصی سازی به نوعی در جایگاه دبیرخانه ایستاده است.

وی گفت: تا به امروز هیچ ایرادی به واگذاری‌های سازمان خصوصی سازی در هیچ مرجع و نهادی وجود نداشته و هیچ اتهامی بر علیه این سازمان در دادگاه‌های کشور به تأیید نرسیده است.

بنابراین تمامی واگذاری‌های سازمان خصوصی سازی از سلامت و شفافیت کامل برخوردار بوده و و واگذاری کشت و صنعت دست مغان نیز در کمال صحت و رعایت پیش نیازها در فضای رقابتی و شفاف و همچنین چارچوب‌های قوانین انجام و برنده آن تعیین شده است.

معاون سازمان خصوصی سازی یادآور شد: واگذاری‌های صورت گرفته به بخش خصوصی همواره آماج تهدید و تهمت بوده و تمامی اتهام‌های عنوان شده دروغی بیش نیست که منشاء آن وجود فساد افرادی است که آن را مطرح می‌کنند و از سعه صدر سازمان خصوصی سازی سوء استفاده می‌کنند.

منبع
فارس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا