صنعتصنعت، معدن، تجارتصوت

تولید ۱۵۰ هزار تن آلومینیوم در ۵ ماه

عضو هیئت مدیره سندیکا صنایع آلومینیوم ایران از تولید ۱۵۰ هزار تنی آلومینیوم طی پنج ماهه نخست سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اسدالله ملتجی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: میزان تولید آلومینیوم با احتساب عملکرد پنج ماهه به رقم ۳۲۰ هزار تن تا پایان سال خواهد رسید.

وی در ادامه از وجود سه شرکت اصلی آلومینیوم سازی از قبیل ایرالکو، هرمزال و المهدی در کشور اظهارداشت: این شرکت ها در استان های مرکزی و هرمزگان مستقر هستند.

همچنین بخوانید

عضو هیئت مدیره سندیکا صنایع آلومینیوم ایران از راه اندازی دو کارخانه جدید تولید آلومینیوم به ظرفیت ۳۰۰ و ۴۰ هزار تنی طی آینده نزدیک در کشور خبرداد وگفت: بدون شک وضعیت تولید این کالا با بهره برداری دوکارخانه مزبور متحول خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هر یک تن آلومینیوم دستکم پنج نفر را مشغول به کار می کند، افزود: این صنعت ضمن اشتغالزایی بالا در رشد اقتصادی، پویایی تولید، توسعه صادرات و بسیاری موارد دیگر در جامعه نقش آفرین است.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «حسن سعید کلاهی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا