بانکبانک و بیمه

مبادلات بانک ملت با بانک توسعه کره جنوبی از سرگرفته می‌شود

بانک ملت جمهوری اسلامی ایران و بانک توسعه کره جنوبی(KDB) با هدف گسترش همکاری و مشارکت بین طرفین در راستای توسعه کسب و کارهای خارجی خود در آسیا و خاورمیانه، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک ملت، بر اساس این تفاهمنامه که به امضای”علی رستگار” مدیرعامل بانک ملت و”لی دانگ ژئول”مدیرعامل بانک توسعه کره جنوبی رسید، دو طرف در زمینه وام های سندیکایی، فاینانس خودگردان و پروژه محور، سرمایه گذاری در شرکت ها و موسسات، تامین مالی پروژه های زیرساختی، تامین مالی تجاری، مدیریت وجوه نقد، معاملات ارزهای جهانی، خزانه داری و تامین مالی واردات،صادرات، بازارهای سرمایه و غیره، همکاری خواهند داشت.

علی رستگار، مدیرعامل بانک ملت در مراسم امضای این تفاهمنامه با بیان این که جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی تا قبل از سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۷ میلیارد دلار مبادلات تجاری داشتند که عمده این مبادلات از طریق بانک ملت سئول انجام می شد، اعلام کرد: هدف از امضای این تفاهمنامه، برگرداندن سطح مراودات مالی به میزان قبلی و حتی بیشتر و انتقال دانش و تکنولوژی برای افزایش سطح تولید و صادرات کشور است.

همچنین بخوانید

وی با تاکید بر این نکته که جمهوری اسلامی ایران کشور بزرگی با امکانات و ظرفیت های زیاد است، یادآور شد: بانک ملت به عنوان بزرگ ترین بانک کشور در پروژه های بزرگ نفت، انرژی و دیگر بخش های مهم کشور مشارکت داشته است و آمادگی دارد تا در همین زمینه ها با بانک توسعه کره جنوبی هم همکاری های خوبی داشته باشد.

مدیرعامل بانک ملت ادامه داد: ما با امضای این تفاهمنامه در پی واردات کالاهایی که دارای ارزش افزوده برای کشور نباشند نیستیم بلکه درصددیم تا با انتقال تکنولوژی از کشور کره جنوبی به کشور و تقویت زیرساخت ها، به افزایش سطح تولید و اشتغال در کشور کمک کنیم.

لی دانگ ژئول، مدیرعامل بانک توسعه کره جنوبی(KDB)هم با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهمنامه همکاری با بانک ملت، تاکید کرد: بانک ملت به عنوان بزرگ ترین بانک جمهوری اسلامی ایران و بانک توسعه به عنوان قدیم ترین موسسه مالی دولتی کره جنوبی با امضای این تفاهمنامه، باعث تقویت مبادلات مالی دو کشور خواهند شد.

مدیرعاملKDBبا اشاره به آغاز مذاکرات بین دو بانک از ماه مارس، اظهار داشت: امیدواریم شعبه سئول بانک ملت و بانک توسعه کره جنوبی، همکاری های خوبی در راستای تفاهمات انجام شده داشته باشند.

KDB در رتبه بندی سال ۲۰۱۵ بانک های جهان برای فاینانس، رتبه سیزدهم جهان و چهارم آسیا را به خود اختصاص داده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا