اقتصاد کلانصنعت، معدن، تجارت

دو فروشگاه‌ اینترنتیِ معروف عامل دامن زدن به گرانی

دو فروشگاه اینترنتی بزرگ و معروف که با ادعای ارزان فروشی در فضای مجازی فعالیت دارند، از عوامل دامن زدن به گرانی کاذب لوازم خانگی هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران با اعلام این خبر گفت: به عنوان مثال این سایت‌ها یک ساید بای ساید که قیمت اصلی آن زیر ۱۸ میلیون تومان است را در صفحات فروش خود ۳۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند و مردم نیز بدون آن که اطلاع درستی از قیمت واقعی داشته باشند، فریب این قیمت سازی‌ها را می‌خورند و متضرر می‌شوند.

محمد طحان‌پور که با رادیو جوان گفت‌وگو می‌کرد، افزود: برخی فروشندگان نیز با سوء استفاده از این قیمت سازی، به این سایت‌ها استناد می‌کنند و به مشتری می‌گویند برو فلان سایت را ببین! آنجا ۳۲ میلیون می‌فروشند ولی من ۳۱ میلیون می دهم.

همچنین بخوانید

وی در پاسخ به این سوال که مردم قیمت واقعی کالا را از کجا متوجه بشوند، گفت: لیست لوازم خانگی و قیمت واقعی آنها در سایت اتحادیه (www.hau.ir) وجود دارد و اگر مردم کالایی را گران‌تر از قیمت‌ها خریده‌اند به اتحادیه خبر دهند و مطمئن باشند که صد در صد رسیدگی خواهیم کرد.

طحان پور در ادامه به برخی لوازم خانگی که با برندهای آلمانی و کره ای در بازار فروخته می‌شود اشاره کرد و گفت: برخی از تولید کنندگان ایرانی به حدی از کیفیت و مرغوبیت کالا رسیده‌اند که قابل رقابت با انواع خارجی‌اند. به عنوان نمونه در صنعت یخچال‌سازی، از حدود ۱۰۰ کارخانه تولید یخچال، ۷ یا ۸ برند با کیفیت جهانی تولید می‌کنند و حتی یکی از سازندگان ساید بای سایدی تولید کرده است که با نوع خارجی‌اش از نظر ظاهر و کیفیت، قابل تفکیک نیست. همین مساله باعث شده است عده‌ای این محصولات را بخرند و در اطراف تهران، لوگوی آنها را بردارند و آرم محصولات کره‌ای و آلمانی و ترکیه‌ای رویشان بزنند و مجددً بسته بندی کنند و به قیمت بالاتری به اسم محصول خارجی بفروشند و کسی هم متوجه نمی‌شود چون علاوه بر برند و بسته بندی، کیفیت نیز بسیار مرغوب است.

رئیس اتحادیه لوزام خانگی افزود: حتی برخی با پیش شماره ۰۹۱۸ تبلیغات می‌کنند که کالای خارجی از بانه برایتان می آورند حال آن که همین محصولات ایرانی را بسته بندی کرده و از اطراف تهران می‌آورند!

منبع
عصر ایران

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا