انرژی

لزوم توسعه سیستم‌های نمک‌زدایی آب دریا

معاون سابق وزیر نیرو با تاکید بر اهمیت توسعه سیستم‌های نمک‌زدایی آب دریا گفت: در حال حاضر فاصله زیادی بین ساخت تجهیزات نمک‌زدایی آب دریا و توسعه هدفمند وجود دارد که باید این مساله مورد بررسی قرار گیرد.

علیرضا دائمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که نمک‌زدایی آب دریا پایدارترین منبعی است که در بخش‌های جنوب کشور مشاهده می‌شود، اظهار کرد: لازم است در این شرایط سرمایه‌ گذاری در این بخش تقویت شود و سازندگان، کارفرمایان و دستگاه‌های مختلف با انگیزه بیشتری به این حوزه ورود پیدا کنند.

وی با تاکید بر این‌ مساله که جای آمایش سرزمین در توسعه پایدار بسیار خالی است، تصریح کرد: این بدین معناست که در حال حاضر توسعه در کشور اتفاق می‌افتد، اما به دلیل این‌که این توسعه بر مبنای آمایش سرزمینی نیست می‌تواند مسیرهای انحرافی را به دنبال داشته باشد.

به گفته معاون سابق وزیر نیرو، در حال حاضر ۲۵۰۰ کیلومتر ساحل در کشور وجود دارد که باید از هم‌اکنون ساماندهی سواحل به صورت سازمان‌یافته صورت گیرد.

دائمی با بیان این‌که در شرایط فعلی که کشور با بحران آب دست و پنجه نرم‌ می‌کند باید به مساله‌ی شیرین‌سازی آب دریا توجه شود، اظهار کرد: باید شرایط به گونه‌ای باشد تا بخش خصوصی تمایل بیشتری برای حضور و فعالیت در این عرصه پیدا کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا