امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خسارت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را نمی‌توان جبران کرد

حجتی:

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اثری بر مصرف‌کننده و تولیدکننده داشت که نتایج آن تا سال‌های آینده نیز قابل مشاهده است اما در کشور کمتر به نقش دامپزشکی که می‌تواند از این بیماری‌ها پیشگیری کند توجه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمود حجتی امروز در مراسم روز ملی دامپزشکی با بیان اینکه دامپزشکان نقش حیاتی تامین سلامت را به عهده دارند گفت: بسیاری از افراد به اهمیت شغل دامپزشکان در کشور واقف نیستند اما باید توجه داشت که بیماری‌های حوزه دامپزشکی می‌تواند بحران‌های اقتصادی را برای تولیدکنندگان و تامین غذای کشور ایجاد کند.

وی افزود: همین بیماری فوق حاد آنفلوآنزای پرندگان را مشاهده کنید که چه آثار سوئی را از خود به جای گذاشت این درحالیست که حمایت و پشتیبانی‌ها توسط دولت و مجلس انجام شده بود اما خسارت تولیدکنندگان را نمی‌توان جبران کرد و این خسارات ممکن است تا سال‌های بعد نیز باقی بماند.

همچنین بخوانید

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در تولید ملی و مصرف‌کننده اثر گذاشت و هنوز اثرات قیمتی آن بر بازار تخم مرغ مشاهده می‌شود اما به این نقش مهم حوزه دامپزشکی کمتر در کشور توجه می‌شود.

حجتی ادامه داد: به تعبیر یکی از دوستان و همکاران ما در دولت در دو دهه گذشته دهها هزار تن آب نمک تحت عنوان نمک به کشور وارد می‌شد اما اکنون صادرکننده بزرگ لبنیات هستیم.

وی همچنین گفت: ایران جزو ۱۰ کشور اول تولیدکننده مرغ و تخم مرغ در دنیا به حساب می‌آید این صنعت روز به روز در حال توسعه است که این مهم با حضور و خدمات دامپزشکان فراهم شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا