ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

پای فیس‌بوک لایت به آیفون هم باز شد

اپلیکیشن فیس‌بوک‌ لایت برای کاربران گوشی‌های آیفون و سیستم‌عامل iOS نیز به‌زودی عرضه خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت phonearena، بسیاری از اپلیکیشن‌های مختلف هم‌چون شبکه‌های اجتماعی از نسخه لایت (Lite) نیز علاوه بر نسخه اصلی، بهره می‌گیرند که برای آن دسته از کاربرانی که سرعت اینترنت کشورشان پایین است و یا حافظه گوشی بسیار کم و محدود است، توسعه داده شده است تا آن‌ها نیز بتوانند از قابلیت‌های اصلی و محوری بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های متعدد استفاده کنند و اخبار و گزارش‌های موردنظر خود را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

اما از شبکه‌های اجتماعی که نسخه لایت خود را توسعه داده‌اند، می‌توان به فیس بوک لایت، فیس بوک مسنجر لایت، توییتر لایت، اسکایپ لایت و اینستاگرام لایت اشاره کرد و کاربران باید به منظور دریافت این نسخه به فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی‌استور مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

پیش‌تر بسیاری از کاربران اهل کشورهای درحال توسعه و به اصطلاح جهان سومی در فضای مجازی از مشکلات متعدد در اجرای اپلیکیشن‌های مختلف که حجم سنگین و مصرف باتری و اینترنت بالایی داشتند، شکایت خود را اعلام کرده بودند. شبکه‌های اجتماعی نیز به‌منظور استفاده همگانی و تسهیل دسترسی به اینترنت تصمیم گرفتند که با انتشار نسخه لایت از اپلیکیشن‌های محبوب و پرطرفدار خود به این دسته از کاربران نیز کمک کنند تا مطالب و پست‌های موردنظر خود را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

با توجه به آنکه اپلیکیشن فیس‌بوک لایت از سال ۲۰۱۵ تاکنون برای کاربران اندروید در دسترس قرار گرفته بود، حالا به نظر می‌رسد که با توجه به استقبال بی‌نظیری که ازسوی کاربران صورت پذیرفته است، برروی پلت‌فرم آی‌اواس (iOS) نیز قرار است در دسترس کاربران گوشی‌های غیراندرویدی نظیر آیفون قرار بگیرد.

نسخه لایت اپلیکیشن‌های مختلف که در ابتدا تنها برای کاربران کشورهای درحال توسعه با سرعت اینترنت و ظرفیت حافظه پایین توسعه و ارائه شده بود، حالا با توجه به حجم کمی که از حافظه دستگاه اشغال می‌کند و باتری بسیار کمتری نیز مصرف می‌کند، در کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته نظیر ایالات متحده آمریکا و انگلستان نیز مورد استقبال قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود خیل عظیمی از کاربران گوشی‌های آیفون از عرضه فیس‌بوک لایت استقبال کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا