بانک و بیمهبیمه

بار مالی بیمه شدگان سلامت ۱۹ هزار میلیارد تومان اعلام شد

مدیرعامل بیمه سلامت کشور با بیان اینکه بار مالی بیمه شدگان این حوزه ۱۹ هزار میلیارد تومان است ،گفت: یکی از رویکردهای بیمه سلامت پرداخت بدهی ها بود که در حال حاضر به داروخانه ها بدهی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، طاهر موهبتی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه چهار سازمان بیمه ای در کشور خدمات بیمه ای را ارائه می دهند ، افزود: بیش از ۴۰ میلیون نفر جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بیمه ۸۵ درصد آنان رایگان است.

وی به بدهی دو ماهه بیمه سلامت استان کرمان اشاره کرد و افزود: پرداخت بدهی ها در بخش دولتی از ۱۴ ماه به سه ماه و در بخش خصوصی از ۱۴ ماه به ۶ ماه رسیده است.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور الکترونیکی شدن خدمات در بیمه سلامت را یکی از اولویت های کاری برشمرد و تصریح کرد: طرح حذف دفترچه بیمه سلامت در مراجعه سرپایی از امروز در استان کرمان اجرا می شود.

موهبتی با اشاره به اینکه امیدواریم با اجرای خوب این طرح، تا بهمن ماه همه پزشکان و آزمایشگاه ها، داروخانه و مراکز تصویربرداری به این سیستم مجهز شده و دفترچه بیمه حذف شود ،افزود: بخش عظیمی از این طرح متاثر از فرهنگ است که فرهنگسازی تغییر رفتار در این حوزه همکاری ائمه جمعه و مسئولان استان را می طلبد

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا