انرژی

آبگیری ۲ سد بزرگ کشور در سال آینده

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه سدهای کهیر و شهری کور استان سیستان وبلوچستان از بزرگترین پروژه های سدسازی کشوراست گفت: این دو سد بزرگ با تامین اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان سال آینده به بهره برداری می رسد.

محمدحاج رسولی‌ها در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه عملیات احداث سد شهر کور شهرستان مهرستان از سال ۹۲ آغاز شده است اظهار کرد: پروژه احداث این سد از بزرگترین طرح های سد سازی کشور است که برای تکمیل آن ۱۲۰میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی افزود: آبگیری این سد با تخصیص۹۰میلیارد تومان اعتبار و۳۰میلیارد دیگر به صورت اوراق خزانه سال آینده آغاز می شود.

همچنین بخوانید

مشاور وزیر نیرو همچنین از آبگیری سد کهیرشهرستان کنارک در نیمه اول سال ۹۶ خبرداد و گفت:هم اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه ۸۰ درصد است که با اعتباری بالغ بر۵۰میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

به گفته حاج رسولی ها عملیات احداث خط انتقال آب از سد زیردان شهرستان کنارک به منطقه پیرسهراب چابهار نیز درسال۹۶با ۵۲ میلیارد تومان اعتبار آغازمی شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به بازدید خود از بخش زرآبادشهرستان کنارک تاکیدکرد: باتوجه به بحران آب و پایین آمدن سطح آب سفره های زیرزمینی باید چاهای فاقد پروانه ساماندهی و برداشت های غیرمجاز بانصب کنتور هوشمند کنترل شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عملیات احداث سدکهیر در جنوب سیستان وبلوچستان باگنجایش ۳۱۴ میلیون مترمکعب ذخیرسازی آب از سال ۸۸ آغازشده است که با بهره برداری ازآن ۲۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست منطقه به صورت تحت فشارآبیاری خواهد شد. همچنین گنجایش سد شهری کور ۴۶۰ هزار مترمکعب است که برای ذخیره سازی آب سیلاب های منطقه در مصارف کشاورزی وجلوگیری از هدر رفت آن در پاکستان ساخته شده است.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا