انرژی

عملیات ارتقای ۲۳ نیروگاه کلید خورد

معاون وزیر نیرو ادر امور برق و انرژی از آغاز عملیات ارتقای ۲۳ نیروگاه در کشور خبر داد و افزود: هدف وزارت نیرو این است که با انجام اقدامات لازم تابستان سال آینده بدون خاموشی سپری شود.

همایون حائری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برنامه‌های انجام شده برای طرح “۰۹۸” گفت: اقداماتی را از هم‌اکنون برای گذر از خاموشی تابستان سال آینده آغاز کرده‌ایم که در همین راستا مقرر شده ۲۷ واحد نیروگاهی جدید وارد مدار شود.

وی در خصوص برآورد هزینه برای انجام این کار ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود که برای اتمام انجام این کارها به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز باشد.

همچنین بخوانید

معاون وزیر نیرو ادر امور برق و انرژی با بیان اینکه علاوه بر این مسئله کارهای تعمیرات نیروگاه‌ها نیز از هم‌اکنون آغاز شده گفت: قصد داریم تابستان سال آینده را با انجام این تمهیدات با کمترین چالش پشت سر بگذاریم.

حائری با اشاره به برنامه دولت برای افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف نیز اظهار کرد: در حال حاضر مشغول اخذ مجوزهای لازم برای انجام این کار هستیم تا بتوانیم هر چه سریع‌تر این طرح را اجرایی کنیم.

چندی پیش نیز حقی‌فام سخنگوی صنعت برق کشور از تدوین برنامه ۰۹۸ برای گذر از خاموشی سال آینده خبر داد و افزود: با تدابیر در نظر گرفته شده با اجرای درست این برنامه می‌توان ۸۰۰۰ مگاوات را به ظرفیت فعلی شبکه برق کشور اضافه کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا