صنعتصنعت، معدن، تجارت

گلیم «شیریکی پیچ» پر فروش ترین گلیم دنیا

یک فعال در حوزه فرش و گلیم از کرمان گفت: گلیم شیریکی پیچ سیرجان به عنوان بهترین و پر فروش ترین گلیم دنیا ثبت جهانی شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمودی در برنامه «خانه تا کارخانه» رادیو اقتصادافزود: این محصول ترکیبی از فرش و گلیم است.

وی همچنین اظهارداشت: گلیم شریکی پیچ یک نوع نوآوری در زمینه فرش دستباف محسوب می شود.

همچنین بخوانید

این فعال در حوزه فرش و گلیم از کرمان ضمن اشاره به قدمت ۱۵ ساله بافت گلیم شیریکی پیچ در سیرجان گفت: وضعیت تولید و بازار فروش کالای مزبور بسیار مناسب است.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد مواد اولیه تولید گلیم شیریکی پیچ داخلی و ۵۰ درصد بقیه خارجی است.

محمودی بیان داشت: مهمترین مشکل تولید این محصول گرانی مواد اولیه به خصوص از نوع خارجی مانند رنگ و پشم مرینوس است.

وی در ادامه افزود: پشم مرینوس بیشتر از استرالیا وارد کشور می شود.

این فعال در حوزه فرش و گلیم از کرمان یادآورشد: ظرفیت تولید، اشتغال، صادرات و ارزآوری در حوزه مزبور بسیار بالاست از اینرو ضرورت ایجاب می کند مسئولان بیش از گذشته به بخش مورد نظر توجه داشته باشند.

برنامه «خانه تا کارخانه» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه رادیویی اقتصاد است که روزهای فرد هر هفته ساعت ۱۵ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه» با هدف عارضه یابی و شناسایی مشکلات، موانع و اشکالات صنایع مختلف اعم ازمتوسط و بزرگ و ارائه راهکارهای عملیاتی رفع آنها، شناسایی گلوگاه‌های صنعتی کشور و کمک به بهبود وضع موجود صنایع از طریق برقراری ارتباط سه جانبه صنعت، دانشگاه و رسانه بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد بنابراین علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا