امور زیربناییراه و ساختمان

اصناف مسوول قیمت‌گذاری بلیت اتوبوس‌ اربعین

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی سازمان راهداری از آمادگی کامل سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چذابه برای جابجایی زائران اربعین حسینی (ع) خبر داد و گفت: نرخ بلیت اتوبوس‌های ویژه اربعین نیز از سوی صنف اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  رضا نفیسی با اشاره به آماده سازی پایانه‌های مرزی غرب کشور برای سفرهای زیارتی اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: ورود و خروج زائران اربعین حسینی سال ۹۷ از سه پایانه مهران، شلمچه و چذابه انجام می‌شود و طبق تصمیمات، امسال از مرز خسروی استفاده نخواهد شد.

وی افزود: اقدامات عمرانی و محوطه سازی پایانه‌های مرزی شلمچه و جذابه از پیشرفت و آمادگی بالایی برخوردار هستند و تا پیش از زمان جابجایی زائران مراسم اربعین حسینی (ع) اقدامات تعمیر و نگهداری نیز به پایان خواهد رسید.

همچنین بخوانید

وی با بیان این‌که تمامی گیت‌ها آماده هستند و هیچ مشکلی برای ورود و خروج زائران وجود ندارد، تصریح کرد: ورود و خروج اتباع خارجی نیز از گیت‌های فعلی پایانه‌ها انجام می‌شود و هیچگونه گیت جداگانه‌ای ساخته نخواهد شد.

وی گفت: طبق آخرین بازدید انجام شده از دو پایانه مرزی چذابه و شلمچه مشکل تامین آب و افت فشار آن مورد پیگیری قرار گرفت و سازمان آب و فاضلاب متعهد به رفع آن تا پیش از آغاز سفرهای ویژه مراسم اربعین حسینی(ع) شد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تامین پارکینگ برای ۱۶۰ هزار خودرو در سه پایانه مرزی مهران، چذابه و شلمچه خبر داد و گفت: دیوار کشی پارکینگ پایانه مرزی چذابه نیز به پایان رسیده است و در کل زائران پس از توقف در پارکینگ‌ها از طریق اتوبوس‌های درون شهری به پایانه‌ها منتقل می‌شوند.

نفیسی با اشاره به نحوه محاسبه نرخ بلیت اتوبوس‌ها برای جابجایی زائران اربعین حسینی (ع) نیز بیان داشت: جلساتی با نمایندگان شرکت‌ها و انجمن‌های حمل‌ونقل مسافر در خصوص تعیین نرخ بلیت اتوبوس‌های مسافربری برای ایام اربعین برگزار و مقرر شد طبق روال سال های گذشته نرخ بلیت اتوبوس ویژه اربعین پس از جمع‌بندی از سوی صنف اعلام شود.

وی یادآور شد: سال گذشته چهار میلیون و ۴۰۰ هزار زائرا حسینی از مرزهای زمینی به کربلا مشرف شدند که ۵۳ درصد آن متعلق به پایانه مرزی مهران بوده است.

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا