انرژی

ارتقای سهمیه آب‌رسانی سیار به روستاهای چابهار مقدور نیست

معاون منابع انسانی و بهبود شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اولویت شرکت آب در تامین اعتبار برای طرح‌های بر زمین مانده گفت: ارتقای ۳۰ لیتری سهمیه آبرسانی سیار به روستاهای چابهار در این شرایط مقدور نیست.

به گزارش آرمان اقتصادی، رضاگیاهی در نشست با مسولان و فرمانداران نماینده شهرستان های چابهار، قصرقند، نیکشهر و کنارک در فرمانداری چابهار و در پاسخ به گفته های رییس شورای اسلامی شهرستان چابهار که خواستار ارتقای سهمیه آبرسانی سیار به روستاهای این شهرستان از ۱۵ به ۳۰ لیتر شده بود، خاطرنشان کرد: همه ما می‌دانیم که سهمیه ۱۵ لیتر و آب رسانی به صورت سقایی و آن هم با ناوگان فرسوده درشان مردم شریف شهرستان چابهار نیست اما از خرداد سال گذشته تا الان هیچ اعتباری بابت آبرسانی سیار به شرکت آب و فاضلاب تخصیص داده نشده است.

وی افزود: بدهی دولت در این مدت به ناوگان آب رسانی ۱۳میلیارد تومان است که تاکنون پرداخت نشده است بنابراین اولویت شرکت آب تامین اعتبار برای پروژه های در دست اجراست.

همچنین بخوانید

گیاهی با اشاره به خط انتقال آب بین سد پیشین شهرستان سرباز و سدشیرگوار باهوکلات و آبرسانی به روستاهای شرق چابهار اظهار کرد: عملیات احداث این طرح با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان به طول ۴۳ کیلومتر سال آینده آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: برخی روستاهای چابهار به صورت سقایی آبرسانی می‌شوند که برای تکمیل پروژه های آبرسانی به ۲۶۱ روستا بالغ بر ۷۶میلیاردتومان از صندوق توسعه ملی تخصیص داده می شود.

معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به احداث شبکه تصفیه و جمع آوری فاضلاب شهرستان قصرقند تاکیدکرد: این شهرستان از جمله مناطقی است که بالاترین سطح سفره های آب زیرزمینی را درکشور دارد و احداث شبکه فاضلاب برای جلوگیری از تداخل این آبها با فاضلاب ضروری است.

گیاهی خواستار تخصیص هرچه سریعتر ردیف بودجه برای احداث آن شد و تصریح کرد: مطالعات فاز صفر این پروژه به پایان رسیده و طبق برآوردها ۴۰میلیارد تومان اعتبار برای احداث شبکه فاضلاب قصرقند لازم است. مطالعات فاز اول و دوم این طرح نیز با اعتبار  یک میلیاردتومانی سازمان برنامه و بودجه استان سال آینده به اتمام می‌رسد.
انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا