صنعت، معدن، تجارتمعدن

رشد ۶ درصدی تولید فولاد خام در هند/ افزایش تقاضای داخلی

کمیته مشترک کارخانه های هند از رشد ۶ درصدی تولید فولاد خام طی آوریل تا سپتامبر ۲۰۱۸ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) به نقل از وب سایت S&P Global Platts طی دوره شش ماهه(آوریل تا سپتامبر ۲۰۱۸میلادی) تولید فولاد خام هند با ۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۷ به ۵۲ میلیون و ۲۸۰هزار تن رسید. این در حالی است که تقاضای داخلی این فلز نیز طی مدت مذکور افزایش یافته است.

کمیته مشترک کارخانه های هند در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: طی مدت مذکور، هند ۲میلیون و ۹۷۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید کرد که حاکی از رشد ۸.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین، طی این دوره شش ماهه تولید شمش فولاد این کشور با ۴ درصد رشد سالانه ۶۳ میلیون و ۷۶۰هزار تن به ثبت رسید.

پیش از این کمیته مشترک کارخانه های هند پیش بینی کرده بود که تقاضای داخلی فولاد این کشور طی سه سال آینده به دلیل توسعه فعالیت های ساخت و ساز روندی صعودی داشته و ۱۰ تا ۱۱ درصد افزایش می یابد.

طی مدت مذکور، واردات فولاد هند با کاهش ۷.۴ درصدی و صادرات نیز با افت ۳۵.۲ درصدی به ترتیب ۴ میلیون تن و ۳ میلیون و ۱۴۰هزار تن به ثبت رسید.

کمیته مشترک کارخانه های هند(JPC) تنها سازمان مجاز به جمع آوری اطلاعات صنعت آهن و فولاد داخلی در این کشور است. این کمیته در سال ۱۹۶۴توسط وزارت فولاد هند به منظور صدور دستورالعمل های تولید، تخصیص، قیمت گذاری و توزیع مواد آهن و فولاد تشکیل شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا