امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

کشاورزان در انتظار اعلام نرخ خرید گندم

رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران گفت: قیمت خرید تضمینی محصول گندم هنوز از سوی هیچ مرجع رسمی اعلام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علیقلی ایمانی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: نه تنها گندم بلکه قیمت تضمینی هیچ محصولی هنوز اعلام نشده و کشاورزان همچنان منتظر اعلام نرخ هستند.

وی همچنین اظهارداشت: قیمت پیشنهادی اولیه وزارت جهاد کشاورزی بابت خرید تضمینی محصول راهبردی گندم یک هزار و ۵۸۷ تومان بوده است.

همچنین بخوانید

رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران گفت: کشاورزان به نرخ پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی جهت خرید گندم معترض هستند چرا که هزینه های تولید از قبیل بذر، کود، سم، دستمزد کارگران، ادوات کشاورزی، حمل و نقل و غیره به شکل سرسام آوری افزایش یافته است.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی پس از اعتراض گندمکاران و مکاتبات صورت گرفته نرخ پیشنهادی مزبور را طی نامه ای به سازمان مدیریت و برنامه کشور اصلاح کرده است.

ایمانی در ادامه از افزایش ۴۰ درصدی قیمت تراکتور در کشور خبر داد و اظهار داشت: سایر ادوات کشاورزی از قبیل گاو آهن، دیسک و مواردی از این دست نیز به همین نسبت رشد قیمت داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قانون که در کشور باید فصل الخطاب باشد هرکس بصورت جزیره ای تصمیم می گیرد اما وقتی به بحث کشاورز و کشاورزی می رسد نه مجلس حمایت می کند نه دولت قانون را به معنی واقعی کلمه به مرحله اجرا در می آورد.

رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران افزود: ناظر بر اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی مجلس شورای اسلامی به خصوص کمیسیون کشاورزی است.

وی تصریح کرد: هزینه های تولید محصولات کشاورزی در کشور بالاست به سبب اینکه زیر ساخت های تولید به نحو احسن در مملکت فراهم نیست.

ایمانی در ادامه یادآورشد: قانونگذار برای حفظ اشتغال، امنیت غذایی و تامین معیشت کشاورزان قانون حمایتی خرید تضمینی را در سال ۱۳۶۸ مصوب کرده ولی متاسفانه این قانون در عمل به درستی اجرا نمی شود.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا