انرژی

تربتی نژاد: آب ورودی به سدهای در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته کاهش فاحشی داشته است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: میانگین بارش سال زراعی ۹۶_۹۷کشور حدود ۱۷۱ میلی متر، آب ورودی به سدهای کشور حدود ۲۵ میلیارد مترمکعب بوده است که نسبت به سنوات زراعی قبل کاهش فاحشی را نشان می دهد.

نور محمدتربتی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه کارگروه آب کمیسیون کشاورزی با حضور مسئولین وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی، دست اندرکاران بخش خصوصی؛ بیان کرد: در این جلسه که با موضوع “بررسی عملکرد وزارتخانه‌های مذکور در رابطه با قانون برنامه ششم، بودجه سال ۹۷ و پیشنهادهای بودجه ای سال ۹۸ ” برگزار شد و
میانگین بارش سال زراعی ۹۶-۹۷ کشور و آب ورودی به سدهای کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. میانگین بارش سال زراعی ۹۶-۹۷کشور حدود ۱۷۱ میلی متر، آب ورودی به سدهای کشور حدود ۲۵ میلیارد مترمکعب بوده است که نسبت به سنوات زراعی قبل کاهش فاحشی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه گفت: در ادامه جلسه نیز مصوب شد پروانه‌های بهره‌برداری و تخصیص آب کشاورزی توسط وزارت نیرو بر اساس الگوی کشت اعلام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود و حمایت از کشت‌های گلخانه‌ای در محدوده شبکه‌های آبیاری و مناطق دارای حقابه انجام شود.

همچنین بخوانید

تربتی‌نژاد در پایان گفت: در ادامه نیز در خصوص چاه‌های مجاز در کشور بحث شد. حدود ۴۷۰ هزار حلقه چاه مجاز در کشور وجود دارد که حدود۲۵۰هزار حلقه آن برقی و حدود ۲۲۰ حلقه آن غیر برقی می‌باشند. وزارت نیرو چهار میزان مصرف آب در چاه‌های برقی را به روش‌های هوشمند و چاه‌های غیر برقی را به روش‌های حجمی کنترل می‌نماید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا