بانک و بیمهطلا و ارز

احتمال تامین ارز زائران اربعین در صرافی‌ها/ التهاب بازار در پی عدم تامین ارز صرافی‌

دبیر کل کانون صرافان ایرانیان درباره نتیجه جلسه مشترک روز گذشته این کانون با بانک مرکزی گفت: احتمالا ارز زائران اربعین از طریق صرافی‌ها تامین خواهد شد.

اقتصاد آنلاین– فاطمه اکبرخانی؛ رضا ترکاشوند در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره جزییات این جلسه اظهار کرد: درمورد تامین ارز زائران اربعین، روز گذشته با بانک مرکزی جلسه‌ای مشترک برگزار کردیم که متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد اما به طور کل مبنای جلسه این بود که تامین ارز مسافران اربعین به صرافی‌ها واگذار شود اما با توجه به این که همچنان در تامین ارز صرافی‌ها مشکل وجود دارد بنابراین این بحث در این جلسه تعیین تکلیف نشد.

همچنین بخوانید

ترکاشوند اضافه کرد: قرار است امروز بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای شرایط و نتیجه جلسه روز گذشته را ابلاغ کند.

او با تاکید بر این که اگر بار تامین ارز زائران بر دوش بازار آزاد بیفتد برای ما خیلی راحت‌تر است، تصریح کرد: ما در عراق به اندازه کافی دینار داریم و اگر تمهیدات لازم انجام شود، در آن کشور دینار ما نقد و ارز مسافران نیز تامین می‌شود.

دبیر کل کانون صرافان درباره تامین ارز صرافی‌ها توسط بانک افزود: برای بانک‌ها این امکان به وجود آمده تا بتوانند تمامی ارز ۲۳گانه خدماتی را تامین کنند اما این منبع برای صرافی‌ها وجود ندارد و این موضوع باعث شده بسیاری از متقاضیان به بازار آزاد سرازیر شوند که همین منجر به التهاب بیشتر این بازار شده است.

ترکاشوند همچنین در خصوص مشکلات عدم تامین ارز صرافی‌ها توضیح داد: طبیعتا در این شرایط صرافی‌ها باید ارز مردم را بخرند تا بتوانند آن را بفروشند و اگر فروشنده‌ای نباشد بزرگ‌ترین مشکل برای صراف ایجاد می‌شود همچنین این موضوع در افزایش نرخ ارز و عدم ثبات آن نیز تاثیر‌گذار خواهد بود.

او افزود: دیگر قرار نیست صرافی‌ها توسط بانک تامین ارز شوند، اما باید بانک مرکزی اقداماتی انجام دهد تا مقررات مربوط به انتقال ارز در صرافی‌ها روان و تسهیل شود.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا