امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ایران هجدهمین کشور تولید کننده خوراک دام در دنیا

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: ایران امروز هجدهمین کشور تولید کننده خوراک دام در دنیا شناخته می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجید موافق قدیری در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: در حال حاضر افزون بر ۸۰ تا ۹۰ درصد از مواد اولیه تولید خوراک دام به سبب مشکلاتی همچون کم آبی و اقلیمی از خارج وارد و مورد مصرف قرار می گیرد.

وی ضمن اشاره به مصرف سالانه ۲۰ میلیون تن انواع خوراک دام، طیور و آبزیان در کشور اظهارداشت: از این میزان خوراک بیش از ۱۱ میلیون تن در واحدهای صنعتی تولید می شود.

همچنین بخوانید

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: تولیدات صنایع خوراک دام در کشور روز به روز در حال افزایش است.

وی افزود: بازار خوراک دام به دلیل مباحث کمی و کیفی هر روز نسبت به گذشته از رونق بهتری برخوردار است.

موافق قدیری اظهارداشت: فرآوری غذای دام به شکل علمی و اصولی موجب کاهش قیمت، خوش مزگی، افزایش کیفیت و بازار پسندی محصولات پروتئینی می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: میانگین قیمت نهاده های دامی وارداتی مانند ذرت در حال حاضر یک هزار و ۲۸۷ تومان، کنجاله سویا دو هزار و ۵۵۶ تومان و جو یک هزار و ۳۷۷ تومان است.
رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان همچنین در خصوص قیمت خوراک صنعتی و آماده مصرف دامی نیز به رادیو اقتصاد افزود: متوسط نرخ کنسانتره دامی یک هزار و ۴۸۰ تومان، خوراک مرغ تخمگذار و گوشتی به ترتیب یک هزار و ۵۸۰ و دو هزار تومان است.

وی ادامه داد: ایران یک کشور واردکننده در عرصه نهاده های دامی است بنابراین سیاست های کشور باید با سیاست های جهانی مطابقت داشته باشد.

موافق قدیری گفت: پیشروی اقتصاد کشور باید به سمتی باشد تا بتواند نوسانات قیمتی در بحث تامین نهاده ها و مواردی از این دست را پوشش دهد.

وی افزود: قدرت درآمد و سرانه مصرف محصولات پروتئینی در مملکت باید به قدری بالا باشد که نوسانات این چنینی خیلی به چشم مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شیر، گوشت و تخم مرغ جلوه گری نکند.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی وحمیده سلطانی» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا