خودروصنعت، معدن، تجارت

نقص خودروی محبوب ژاپنی صدای آمریکایی‌ها را درآورد!

با انتشار گزارش‌های متعددی از نقص فنی خودروهای هوندا CR-V در ایالات متحده آمریکا، حالا این شرکت ژاپنی اعلام کرده است که به زودی این مشکل را برطرف خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت Springfield News-Sun، با توجه به محبوبیت گستره خودروهای تولیدی شرکت‌های ژاپنی نظیر هوندا و تویوتا در میان مشتریان ساکن در ایالات متحده آمریکا، خودروی هوندا سی آر وی ( CR-V Honda ) تبدیل به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین خودروها در میان شهروندان آمریکایی شده است به گونه‌ای که این کراس‌اوور با فروش بالغ بر ۵۰۰ هزار دستگاه از مدل‌های سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ عنوان پرفروش‌ترین محصول این شرکت ژاپنی در آمریکا را به خود اختصاص داد.

همچنین بخوانید

نسخه هیبریدی این خودرو نیز قرار است در آینده‌ای نزدیک پا به بازارهای جهانی خودرو بگذارد. یکی از دلایلی که این خودرو از استقبال بی‌نظیری برخوردار شده است، می‌توان به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ آن اشاره کرد که حالا بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی متخصصان فعال در موسسه تحقیقاتی کانسیومر ریپورتس، خبرنگاران ایندیپندنت و در نهایت بررسی‌های انجام شده از سوی سازمان ایمنی حمل و نقل جاده‌ای ایالات متحده آمریکا (NHTSA )، معلوم و مشخص شد که پیشرانه این خودرو با مشکل و نقص فنی جدی مواجه است.

همچنین بسیاری از مشتریان و دارندگان این خودرو پیشتر در فضای مجازی از چنین مشکلی سخن گفته و اعتراض کرده بودند.

حالا مقامات شرکت هوندا پس از بررسی‌های صورت گرفته ضمن تایید این مشکل، خبر دادند که به زودی مشکل مربوطه را حل و برطرف خواهند کرد.

این کارشناسان مشکل اصلی پیشرانه این خودرو را در ترکیب بنزین و روغن  به هنگام احتراق عنوان کرده‌اند. به نظر می‌رسد چنین مشکلی پیشتر برای مشتریان چینی این خودرو نیز پیش آمده بوده و هوندا با اعلام یک فراخوان از تمامی صاحبان خودروی مذکور درخواست کرده بوده تا با مراجعه به نمایندگی‌های مجاز این شرکت، به برطرف کردن نقص فنی در پیشرانه آن بپردازند. این در حالیست که هنوز شرکت هوندا برای مشتریان آمریکایی فراخوان صادر نکرده و همین امر هم سر و صدای بسیاری از آنها را درآورده است چرا که بر این باورند مقامات این خودروساز موظفند با اعلام یک فراخوان، ضمن احترام به حفظ جان مشتریان‌شان، از مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری کرده و نقص فنی خودروهای‌شان را برطرف کند.

کریس مارتین – سخنگوی شرکت هوندا – در پاسخ به گزارشگران گفت: این شرکت با بررسی‌های صورت پذیرفته به راه حل برطرف کردن نقص فنی پیشرانه‌های خودروی هوندا سی آر وی دست یافته است و مشتریان در اواخر پاییز سال جاری قادر خواهند بود در نمایندگی‌های مجاز هوندا به آن دسترسی یابند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که مدل‌های ۲۰۱۹ این خودرو از چنین مشکلی عاری خواهند بود.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا