امور زیربناییراه و ساختمان

تخریب ۱۲ سازه غیرمجاز دریایی در سواحل استان در سال جاری

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ سازه غیرمجاز دریایی در سواحل استان مازندران تخریب شد.

همچنین بخوانید

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد تقی انزان پور افزود: با تخریب این سازه ها که با حمایت جدی مراجع قضایی و دیگر دستگاه های اجرایی ذیربط صورت گرفت بالغ بر ۵/۳ کیلومتر (معادل یک هکتار) از زمین های ساحلی در سطح استان آزاد شد و در اختیار عموم مردم قرار گرفت.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته  در زمینه احداث راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی ابراز امیدواری کرد که مقدمات اجرایی شدن این پروژه مهم زیربنایی در سال جاری فراهم شود.

انزان پور ایمن سازی مسیر تردد کشتی های تجاری به بندر نوشهر را از دیگر اقدامات اداره کل عنوان کرد و اظهار داشت: طی شش ماهه نخست سال جاری، بالغ بر ۲۰۳ هزار متر مکعب لایروبی در حوضچه و کانال دسترسی بندر انجام شده که نقش مهمی در ایمنی ورود و خروج کشتی ها داشته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران همچنین صدور اسناد دریانوردی را از وظایف حاکمیتی اداره کل دانست و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۹۷ مورد گواهینامه اصلی و جانبی و شناسنامه دریانوردی و  ۱۰۶۹ فقره گواهینامه سلامت دریانوردی، از سوی واحد آزمون و اسناد دریانوردان این اداره کل صادر شده است.

وی با تشریح اقدامات اداره کل در بخش گردشگری دریایی خاطرنشان کرد: ۱۵ هکتار از اراضی بندر فریدونکنار برای ایجاد سایت گردشگری در نظر گرفته شده است که ظرفیت خوبی برای مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای توسعه صنعت گردشگری دریایی در استان مازندران فراهم کرده است.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا